Ahşena-Astakos yolu Etap-1

7 hours
May 19, 2022
May 2022

near Gökmaslı, İstanbul (Türkiye)

Gökmaslı - Tepemanayır
İstanbul Doğa Sporları Kulübü
Karadeniz'den - Körfeze İstanbul doğu sınırı yürüyüş rotasının 1. Etabıdır.

Parkur Gökmaslı köyünden başlıyor. Kocadere'ye paralel toprak bir yoldan ilerliyor.
Gökmaslı'dan Hacıllı köyüne kadar zaten bilinen bir rotadır. Yürümesi gayet keyifli ve toprak yok. Hacıllık köyüne kadar karkurda yürüme zorluğu bulunmuyor.

Hacıllı kamp alanına ulaşıldığında köprüden sonra Kocadereyi solunuza alıp yürüyorsunuz.
Bu kısımda zemin biraz zorlaşıyor. yer yer dere yatağından yürünüyor.

10. Km sonra tamamen doğal bir ortamla karşılaştık. Yoğun bitki örtüsü olmasına rağmen diken yok denecek kadar azdı. Yine sürekli kocadereye solumuzda tuttuk.

Tepemanayıra yaklaşıldığında yaklaşık 3 Km. kala parkur yürümeye elverişsiz hale geldi. Koca dereyi karşıya geçmek zorunda kaldık. Parkurun en zorlayıcı kısmı burası sayılırdı.

Dere kenarından çıkıp toprak yola ulaştık ve yaklaşık 2 km sonra Tepemanayır köyüne ulaştık.

Uyarılar :
- Parkur yer yer dere yatağına iniyor. Yağışlı havalarda sel tehlikesi yüksek. yürünmemeli.
- Hacıllı kamp alanından sonra parkurda kaçış noktası yok. Riskli katılımcılar ile yürünmemeli.