Gökkuşağı Başlamalı ODTÜ Ormanı ve Göleti

October 14, 2017

near Gökkuşağı, Ankara (Türkiye)

Ankara Fen Lisesi yanındaki girişten başlayarak ODTÜ orman arazisini geçtik, ODTÜ yerleşkesine ulaşıp koşu yolundan ODTÜ DSİ Barajı- ODTÜ Göletine ulaştık. Dönüşte orman içi patikaları ve vadi iniş çıkışlarını tercih ettik. Vadide belirgin bir patika yoktu, çıkışlar biraz zorladı.
Ankara içerisinde gayet güzel bir parkur. Neredeyse tüm patikalar birbirine bağlanıyor, bu sayede kendi rotanızı kolaylıkla oluşturabilirsiniz, mesafeyi uzatıp kısaltabilirsiniz. Yol üzerinde bir tane çeşme olduğu söylendi ama biz uğramadık, çalışır haldeymiş. Grup halinde başıboş gezen pek çok köpek var. Bize herhangi bir zararları olmadı, sadece oradan geçip gidene kadar uzun süre gözlerini dikip bakıyorlar toplu halde. Ama bisikletli arkadaşlara hamle yaptıkları oluyormuş. Ayrıca dönüş yolumuzda arkamızda bıraktığımız patikaya baktığımızda kuşburnu ve alıç toplamadan gelen üç kişinin etrafında onlarca köpeğin doluştuğunu gördük, adamlardan biri bir hamle yaparak hepsini dağıttı neyse ki ve yollarına devam ettiler. Bu yüzden tek gidilmesini önermeyiz.

Ankara Fen Lisesi Girişi- Orman başlangıcı

ODTÜ-Tesis

ODTÜ-Koşu Parkuru

Gölet Ayrımı

ODTÜ DSİ Barajı- Gölet

Mola ve Manzara Noktası

Dönüş Yolu Patikası Başlangıcı

Eski dönemlerden kalma mezar taşları olduğunu düşündüğümüz alan

Vadi Patikası Başlangıcı

Bu bölgeden sonra belirgin patika yok, tırmanış zorlu