Gökçeören- Çukurbağ likya yolu

April 16, 2023
April 2023

near Gökçeören, Antalya (Türkiye)

Gökçeörenden çukurbağa geçiş. İlk 4 km araçla gidildi. Ondada asfaltta gidiliyor ama manzar gene çok güzel . Geceyi yeşil pansiyon hüseyin abinin yerinde geçirdim. Kahvaltıyı istediğiniz saate veriyorlar. Yol içinde yanınıza azık ( yolluk) (atıştırmalık) alabilirsiniz. Ormanın başladığı yerde yürüyüş başladı. Keyifli bir rota. Ama Çukurbağa kadar hiçbir tesis yok suyunuzu iyi ayarlayın. Adam başı 2. Lt yeterli olur. Ama bu göreceli bir durum. İnsan kendini bilir. Çukurbağa girerken solda cami ve çeşme suyu çok iyi. Buz gibi. Ben saat 4 teki otobüse yetişeceğim için bir motorlu arkadaşa rica ettim beni bıraktı. Sağolsun.
Nacizane tavsiyeler. Ölüdenizden kaşa kadar olan kısmı tamamlamış biri olarak.
-Çantayı hafif tutun.
-pansiyonları arştırarak çadır mat uyku tulumu taşımaktan kurtulabilirsiniz. Yada cibinlikli hamak ve hafif uyku tulumları ile de hafifletebilitsiniz.
-gereksiz kyafet almayın. İki günlük yürüyüşü teri dışarı atan bir şort ve tshirtle ve gece uyurken giymek için başka bir tshir 3 tane çorap işinizi görür
- yemek işini yumurta haşlayın çantaya atın 4 tane salatalık ve çiğ kuruyemiş sizi aralarda tutar. Ana öğünleri sabah ve akşam tesislerle çözmeye çalışın.
-yanınıza ağrı kesici, iğne (ayağınız su toplarsa bu iğne ile inceden patlatıp suyunu dışarı alın üstünede yapışkanlı sargı bezi sizi bir iki gün idare eder. Tecrübe.
-Boyun, ve yüz için güneş kremi yada boyun bandı.

Şimdi işin doğasına aykırı ben o çantayı taşırım diyenler olabilir. Tercih meselesi ben sadece alternatif bir öneri getiriyorum. Ağır çanta ile düştüğünüz zaman o çanta düşüş ivmenizi arttırıp size daha çok zarar veriyor. Ayrıca yoruyor. Yavaşlatıyor ben bu sayede günde 28-30 km yol yapabiliyorum kendimde 105 kiloyum