Goč (Selište - Ljukten - Selište)

5 hours one minute
July 13, 2023
July 2023

near Garešnica, Central Serbia (Serbia)

Jako lepa staza, vrlo je laka za snalaženje. Cela staza je uzan kolski put. Većinom je hladovina, što je nama bilo važno jer nam je dan bio paklen, pravi julski. Odabrali smo put oko jezera Selište, umesto označene staze za Ljukten koja vodi levo od jezera. Sledi se Jezero Selište - Velika staza koja se u jednom trenutku spaja sa stazom Ljukten, nakon čega se prati ona do samog vrha. Uglavnom je bez planinarskih markacija, ali su putokazi česti. Prilikom silaska sa Ljuktena krenuli smo na desno u podnožju glavnog vrha i nastavili prateći trek koji nas je vodio drugim putem u krug do jezera. Ovaj deo nije obeležen, ali ako se prati mapa, nema problema. Ni jednog trenutka se ne silazi sa kolskog puta. Napravili smo malu grešku nakon prelaska rečice, ali smo brzo shvatili i vratili se na pravi put. Nakon solidnog uspona neobeležena staza se spaja sa stazom do jezera Selište koja je obeležena putokazima.

Ovde se levo nastavlja kružna staza do Selišta, a na desno se ide za Ljukten.

Popili smo kafu, sami na vrhu, jer ko rano rani... 😏

PictographRiver Altitude 2,905 ft

Prelaz preko potoka

Opčinjeni potočićima krenuli smo odmah na levo, što je, ispostavilo se bila greška.

PictographRiver Altitude 2,900 ft

Ako se krene na levo nailazi se na još jedan potočić koji se uliva u veći, a nakon toga i planinarski dom Jevtić. Tu smo primetili da je naš pravi put iznad i vratili smo se malo unazad kako bismo došli do njega. Ne žalimo pogrešno skretanje jer je taj potez prelep. Ima šta da se vidi.

Levo na dole je pogrešan put kroz potočiće do Jevtića, a desno na gore put nazad do Selišta.