گلزرد گل زرد (شرقی و غربی) جبهه‌ی شمالی

Photo ofگلزرد گل زرد (شرقی و غربی) جبهه‌ی شمالی Photo ofگلزرد گل زرد (شرقی و غربی) جبهه‌ی شمالی Photo ofگلزرد گل زرد (شرقی و غربی) جبهه‌ی شمالی

July 1, 2022
June 2022

near Kārdīchāl, Māzandarān (Iran)

این برنامه پنجشنبه نهم تیرماه۱۴۰۱ اجرا شد.

چند نکته:
۱)جبههٔ شمالی از روستای منظریه و جبههٔ جنوبی از روستای مبارک‌آباد شروع میشه.

۲)جبههٔ شمالی یه مسیر از دره‌ای داره که غار گلزرد ابتدای اونه(از این مسیر برگشتیم)/مسیر دیگرش(که ما رفتیم) از دره‌ای قبل از درهٔ غاز گلزرد هست درست از بالای یه مزرعه.

۳)مسیری که رفتیم نسبت به مسیر اول شمالی بهتر هست فقط ۱۰۰متر زیر قله بهتره که بکشین سمت شرق که چمنزاره و از روی گردنهٔ شرقی بروید روی قلهٔ گلزرد شرقی.

۴)گلزرد شرقی به غربی(قلهٔ اصلی) پاکوب داره فریب مسیر تراورس رو نخورید همون مسیر پاکوب رو بروید.(کمتر از دو کیلومتر راه هست که نیم ساعته میروید)

۵)جبههٔ جنوبی برای فرود خوبه به شرطیکه از مسیر درستش بروید.ولی برای صعود چالش دست به سنگ داره ضمن اینکه زمینش برای صعود مناسب نیست و انرژی رو هدر میده.

۶)یه جا به اندازه بیست سی متر اشتباهی بالا رفتم که بلافاصله پایین اومدم و تصحیحش کردم توی ویپوینت هم توضیح دادم.خودتون هم ترک رو نگاه کنید متوجه میشوید.مشکلی پیش نمیاره.

۷)ترک از پارکینگ خودرو ثبت شده ولی عموما از تقریبا ۳ کیلومتر جلوتر(پیاده‌رویه) ثبت میکنن برای همین مسافتشون کمتر ثبت شده

۸) زمان صعود میشد تا تقریبا کمتر از دو ساعت هم باشه ولی ما زیاد برای عکاسی و فیلمبرداری توقف میکنیم ضمن اینکه ۴۵ دقیقه هم روی قلهٔ شرقی خوابیدیم.

این مسیر ابدا مناسب زمستان نیست

ارتفاع قله‌ی اصلی(غربی) دقیقا ۳۷۰۰متر بود

اینجا بیست سی متر اشتباهی رفتم بالا و سریع برگشتم پایین

پایین‌تر آب یخچال چشمه‌ای زلال و گوارا پدید آورده بود.خیلی مراقب باشید که روی تونل‌برفی قدم نگذارید