گلگشت انجلیه قم

June 29, 2019
June 2019

near Anjīleh, Qom (Iran)

در اغاز رسیدن به انجلیه قصد ثبت ترک مسیررا نداشتم پس از اینکه به پایان مسیرمان رسیدیم ودرک زیبایی منطقه ، از پایان مسیر به نقطه شروع مسیر را ثبت کردم.
پس از پیمایش تنگه قاهان در اب سرد تا پایان روز کلی وقت داشتیم باید ی جا برای صرف ناهار و ادامه لذت بردن از طبیعت پیدا میکردیم شلوغی تنگه ،هوای گرم، کم بودن محلهایی برای استراحت باعث شد که ما از تنگه قاهان به روستای انجلیل برویم. روستای انجلیه در امتداد وقسمت انتهایی دره قاهان قرار داردو با ارتفاع حدود ۲۰۰۰ متر دارای، اب و هوا خنک،جویباری پر اب،چندین دره فرعی طولانی و سرسبزمیباشد دره اصلی انجلیه باتوجه به اینکه طول زیادی دارد استعداد بر گزاری برنامه های جدی زمستانه ویا تابستانه را هم دارد.باغهای بالادست انجیله با درختان کهنسال و بعضا" رها شده از طرف صاحبانشان تا حدی محیط را شبیه جنگلهای شمال نموده است.گیاهان دارویی مثل موسیر،بابونه،پونه و.... در این دره به فور یافت میشودجمع اوری این گیاهان با رعایت اصول زیست محیطی هم خالی از لطف نیست و وقتی در شهر انها را مصرف میکنید خاطرات سفرتان دوباره زنده میشود .
استفاده از خنکای تنگه قاهان و زیبایی دره انجلیه روز بیادمادنی را برای درست کرد امیدوارم به شما هم خوش بگذرد

عکس سوم در پایان مسیر گرفته شده

• Photo of Ghasem Mirani
    Ghasem Mirani Jul 19, 2019

سلام، قدمتون به ولایت ما مبارک باشه، امیدوارم که خوش گذشته باشه

• Photo of mohamad hasanpor
    mohamad hasanpor Jul 29, 2019

سلام.ممنون

• Z rahami Jun 18, 2023

سلام. دست شما درد نکنه. میشه بفرمایید تو انجیله، کجا برای استراحت و نهار خوردن تو گرمای تابستون، مناسبه؟