Glacera i Alberg Bäregg des del càmping Gletscherdorf

Photo ofGlacera i Alberg Bäregg des del càmping Gletscherdorf Photo ofGlacera i Alberg Bäregg des del càmping Gletscherdorf Photo ofGlacera i Alberg Bäregg des del càmping Gletscherdorf

August 30, 2023
August 2023

near Aspi, Canton de Berne (Switzerland)

Ruta molt maca des del mateix càmping Gletscherdorf on dormim, amb intenció de fer 30 minuts per Marmobruch, però hem acabat fent 700 de desnivell i 3 hores, el culpable...la glacera!

Hi ha un telefèric (pfingstegg)que et fa estalviar 350 metres, però va ser totalment improvisat després d'una copa de vi i una migdiada.

El camí està marcat, i de dificultat és la pendent molt pronunciada fins arribar al trencall del telefèric. A partir d'allà també puja però es suavitza, inici asfalt i després tot sender.

El camí inicial entra per un bosc dens, i quan surts passes per una cascada i ja tot canvia, enseguida es veu la glacera i el caminet com es va acostant. El camí és molt panoràmic, vistes a la glacera, cascades, i el congost per on passa el riu, val molt la pena, i t'estalvies de pagar tants diners amb telefèrics aquí Suïssa.

Nosaltres ja era molt tard i anàvem amb una gossa de 13 anys i a 15 minuts de alberg Bäregg vam decidir fer mitja volta, ja feia estona que ho dèiem però el lloc ens feia tirar amunt! Si només anàvem a fer una ruta de 30 Min a Marmobruch!

El camí de tornada el desfem pel mateix lloc, però hi ha la possibilitat de baixada que dóna al restaurant Marmobruch, el trencall està senyalitzat.

Si aneu amb gos cal tenir en compte el desnivell i la poca aigua que trobareu, només a una cascada que surt de dintre una fisura de la paret.