Γκιώνα, κορυφή Πυραμίδα (2510μ) απο μονοπάτι Καραγιάννη

Photo ofΓκιώνα, κορυφή Πυραμίδα (2510μ) απο μονοπάτι Καραγιάννη Photo ofΓκιώνα, κορυφή Πυραμίδα (2510μ) απο μονοπάτι Καραγιάννη Photo ofΓκιώνα, κορυφή Πυραμίδα (2510μ) απο μονοπάτι Καραγιάννη

15 hours one minute
May 16, 2017
May 2017

•   4.7 2 Reviews

near Sykiá, Central Greece (Greece)

Η ανάβαση έγινε στις 14-5-2017. Η εκκίνηση είναι απο Συκιά, όπου αφού περάσουμε το Λαζόρεμα και ανηφορίσουμε προς την Πλάκα Συκιάς συνεχίζουμε το μονοπάτι και φτάνουμε σε μικρό οροπέδιο. Στο σημείο αυτό ενώνονται το μονοπάτι Καραγιάννη και το μονοπάτι προς Λαζόρεμα. Ανηφορίζουμε δεξιά προς ένα μεγάλο βράχο. Απο κει και πάνω υπάρχει πολύ καλή σηματοδότηση. Υπάρχουν 4 σημεία που απαιτείται σκαρφάλωμα. Μετα το 1ο σημείο συναντάμε ένα πέρασμα με συρματόσχοινο και αμέσως μετά το 2ο σημείο. Στη συνέχεια συναντάμε έναν χαρακτηριστικό διαβρωμένο βράχο και αμέσως μετα το 3ο και 4ο σημείο που απαιτείται σκαρφάλωμα. Στη συνέχεια υπάρχει λούκι που σε κάποιο σημείο του πηγαίνουμε αριστερά ακολουθώντας πάντα τα σημάδια. Ακολουθεί μια μεγάλη και επίπονη αναάβση σε σάρα και το τελευταίο κομάτι του μονοπατιού που οδηγεί στην κορυφογραμμή. Απο κεί φαίνεται η κορυφή. Στην επιστροφή κατηφορίζουμε προς Βαθιά Λάκα και αφού την περάσουμε συναντάμε μία πέτρινη πηγή. Εκεί πηγαίνουμε δεξιά ακολουθώντας ένα μικρό μονοπάτι ώσπου να φτάσουμε σε ένα ρέμα. Απο κεί και κάτω μέχρι το Λαζόρεμα δεν υπάρχει μονοπάτι αλλά περνάμε μέσα από ένα ελατόδασος για 1 ώρα περίπου έως ότου συναντήσουμε μια στάνη κοντά στο Λαζόρεμα. Απο εκεί ακολουθούμε το μονοπάτι που περνά από ένα μεγάλο οροπέδιο που καταλήγει στο σημείο που αρχίζει το μονοπάτι Καραγιάννη. Από κει επιστροφή στην Συκιά. Η ανάβαση με στάσεις διαρκεί περίπου 8 ώρες. Η κατάβαση 5-6 ώρες.

Γήπεδο μπάσκετ - βρύση

Οροπέδιο

• Photo of Λάμπρος Γεώργιος
    Λάμπρος Γεώργιος Sep 25, 2017

Η διαδρομή αυτή είναι πολύ απαιτητική και σίγουρα όχι για κάποιον που είναι απροπόνητος και δεν έχει μεγάλη σχέση με το βουνό, αλλά σαν διαδρομή είναι φανταστική και σε αποζημιώνει για όλη την ταλαιπωρία που θα περάσεις.

• Photo of elias1982
    elias1982 Apr 15, 2018

Πολύ όμορφη διαδρομη φαίνεται. Μία ερώτηση αν μπορείτε, όταν λέτε απαιτείται σκαρφάλωμα σε κάποια σημεία, εννοείτε απλό σκαρφάλωμα, ή αναρρίχιση με βασικό εξοπλισμό; Ευχαριστώ.

• Photo of timgoros13
    timgoros13 Jun 15, 2018

Μαζι με με το γομαροσταλι στον Ολυμπο και το ανω τμημα της Βελιτσας στον Παρνασσο, απ τις πιο απαιτητικες αλπικες''γραμμες'' μιας και τσιμπαει αυτα τα 1800 μετρα υψομετρικης σε 7 μονο χιλιομετρα, οποτε καταλαβανεις για τί ειδους κλιση μιλαμε.Στα αναρριχητικα περασματα (με τον σακο ) θα προβληματισθεις αν ΔΕΝ ερχεσαι απο αναρριχητικη εμπειρια.Οχι οι πλειστες των ομαδων ΔΕΝ δενονται.Ειναι απλα περασματα ΙΙΙ βαθμου αλλα κατακαθαρα scrabble τεχνικης (ψευδο-σκαρφαλωμα )....δες Ξηροβουνι, Κοψη φλαμπουριου, Περασμα Νατση κλπ.
    Κλειδι=1].Να εχεις διπλα σου καποιον με αναρριχητικη πειρα ή να εχει ξανακανει τη γραμμη.2] Μην αφησετε κανα ζουρλο 20χρονο..στα πρωτα χιλιομετρα να σας ''χαλασει'' ή να σας τρεξει το ρυθμο.Θα ιδρωσετε και θα καειτε, ανευ λογου & αιτιας.

• Photo of timgoros13
    timgoros13 Jun 15, 2018

3]---Νερο.=1 μονο πηγη τροφοδοτουμενη απο χιονουρες ψηλα στα 2200 μ στην βαση-εξοδο της Βαθιας Λακας και αυτη μετα την κορυφη των 2510μ και αφου εχετε φαει στη μαπα..... το απαιτητικότατο ανέβασμα. Προτεινω τουλαχιστον 3-4 λιτρα νερου, ιδιως μετα τον Μαιο ΚΑΙ με προσθηκη ηλεκτρολυτών σε σκονη.ή…αλλιως [προσθεστε στο νερο σας αλατι, λεμονι, ζαχαρη ή γλυκοζη(μελι) ]---Θα σας ΣΩΣΕΙ.!!!
    4]. Επιστροφη.=Με το που βγειτε στο ελατοδασος(1600μ.).αρχιστε να τραβερσαρετε συνεχως γλυκα αριστερα και ΜΗΝ παρετε καθετη πορεια, μεχρι την στανη, διοτι η στανη-χαμηλοτερα-εχει ελευθερα συνηθως 4-5 τσοπανοσκυλα που 8 στις 10 φορες ειναι αγριεμενα...Θα ''πεσετε'' τραβερσαροντας-απο πιο ψηλα-στο κεντρικο μονοπατι (κοκκινα σημαδια ) ησυχα & με ασφαλεια.!

• Photo of amantir
    amantir Feb 12, 2019

Hallo, hope you speak a little bit englisch?
    I plan to do this route in June 2019.
    I have seen some ropes on a picture. Do you think that they are still there?
    Please can you explain in englisch where the wild dogs are? I am very afraid of dogs.
    Do you have some general tips for me how to behave when you are alone and meet wild dogs?
    Thank you very much.

• alexcoakley Jul 10, 2019

Γουστάρει κανείς να κάνει την διαδρομή τέλος Ιουλίου;

• giannis hiker Oct 10, 2020

αψογη η περιγραφη,νασαι καλα Κωστα.

• Photo of mak theo
    mak theo Apr 4, 2023

Συγχαρητήρια σε εσάς για την επίπονη ανάβαση αλλά και του φίλου με τις λεπτομέρειες και χρήσιμες επισημάνσεις !!