Gizli Liman - Seyir Tepesi Doğa Yürüyüşü

Photo ofGizli Liman - Seyir Tepesi Doğa Yürüyüşü Photo ofGizli Liman - Seyir Tepesi Doğa Yürüyüşü Photo ofGizli Liman - Seyir Tepesi Doğa Yürüyüşü

August 13, 2019
August 2019

near Uğurlu, Çanakkale (Türkiye)

gökçeada uğurlu plajı'nın gizli liman tarafından başlayan parkur 1,3km'ye kadar araç yolundan (toprak) çok kolay bir şekilde ilerliyor.
1,3km'den sonra ise tepeye kadar yaklaşık 400m boyunca sık-sert dikenli bir keçi yolundan geçiliyor; bu nedenle parkuru 'orta zorluk' düzeyinde işaretledim. keçi yolu derken şaka değil, bu patikada önümüzden giden keçiyi takip ettik, en uygun yerden götürdü gerçekten de. :) dikenli kısmı terlikle geçenler de oldu, outdoor botlarla geçenler de. önerim, uzun bir pantolon ve diken geçmeyecek kadar kapalı bir ayakkabı giyilmesi.
dönüşte kaydı durdurmayı unuttuğum için biraz uzamış ancak normalde gidiş+dönüş mesafesi yaklaşık 3,5km.
yürüyüşün esas amacı, daha önce de geldiğim bu tepenin perseid meteor yağmuru izlemeye uygun olup olmadığını kontrol etmekti. tepe gün batımını, yıldızları ve perseid meteor yağmurunu izlemeye uygun bir alan ancak bu kaydın yapıldığı günün akşamında rüzgâr o kadar şiddetliydi ki planladığımız kadar uzun kalamadık.

not: eklediğim fotoğraflar bu tarihe ait değil, daha önce gezintrek ekibiyle yaptığımız yürüyüş sırasında, tepede çektiğim fotoğraflardır.