Girona a St Miquel

December 14, 2020
December 2020

near Girona, Catalunya (España)

Iniciem/finalitzem la ruta d'ascensió al puig de Sant Miquel des del pàrquing gran de la Copa, a tocar del riu Onyar, just abans que desemboqui al Ter. El primer tram de camí anem en paral·lel al riu Galligants, pel carrer Sant Daniel, tot i que es preferible anar per l'altra riba, ja que és un carrer força transitat els diumenges. Es pot anar per l'altra riba més tranquil, des de l'església de St pere de Galligants fins al Pont de la Font del Bisbe. Enlloc d'anar per la ruta clàssica (trencant a l'esquerra un cop passat el monestir de St Daniel), continuem recte, deixant a ma dreta el Restaurant Cul del Món, i seguint el galligants. Passem per la bonica Plaça de les Sardanes, i seguim en direcció Est fins endinsar-nos a Les Gavarres. El camí sobtadament tomba en direcció Nord fins a passar a prop de Can Garcia, on decidim pujar al mirador homònim. Es veuen unes boniques vistes de la catedral i la Vall de Sant Daniel. El camí arriba a tocar de la Font del Ferro i des d'allà tomba a l'Est, reseguint el torrent Estela. Passem per sota el viaducte de la N-II (la variant) i el camí comença a pujar amb més pendent, fent ziga-zaga fins assolir prop de 300m d'alçada i unes magnífiques vistes. Veiem el castell de Sant Miquel a l'esquerra, al Nord, però haurem de fer una mica de volta, connectant amb el camí que va de Sant Miquel a Els Àngels, baixa a Ca La Ferriola i arriba a un encreuament on es pot anar a la Font d'en Mistaire (a l'esquerra) a Sant miquel per pista ampla (dreta9 o bé pel mig en direcció a unes cases en runes i un espai de picnic (el camí que finalment agafem. Arribem al castell de Sant Miquel, que corona el puig homònim, amb poca gent per ser Diumenge. Les vistes són magnífiques: el Montgrí i les Illes Medes a l'Est, els Pirineus al Nord, i la ciutat de Girona al Sud-oest. La tornada la fem pel "camí clàssic" i directe cap a la Vall de sant Daniel: deixem enrera els masos de Can Mistaire 8abandonat) i Can Lliure (magnífiques vistes) serpentejant muntanya avall, fins arribar al pàrquing de la Font del Ferro. Des d'allà, optem per passar pel mig del barri de Sant Daniel, pel Carrer del Tambor Ansó, fins a desembocar de nou al Carrer de Sant Daniel, que ens durà de nou al pàrguing. Ruta típica gironina, amb moltes variants tant de pujada com de baixada, sense cap dificultat.