GHOLEH KORAHMAD قله کر احمد

January 2, 2024
December 2023

near Sūrk, Chaharmahal and Bakhtiari (Iran)

عنوان برنامه: صعود به قله کر احمد
تاریخ اجرای برنامه: 8-10-02
گزارش: اکبرخادمی
افراد شرکت کننده: آقایان -عباسعلی رسولی - محمد صالحی - صالحی - احمدی - یزدانی -راسخ - خانم ها - لیلا ارجمندی - مهناز دادخواه -زهرا شیروانی- احمدی
 ساعت 6:30 صبح از زرین شهر حرکت کردیم . همراه باشگاه کوهنوردی شاهان فولادشهر به سمت سفید دشت حرکت کردیم .مسیر سفید دشت تقریبا سمت جنوب زرین شهر است، مسیر از یک جاده که کنار صنایع دفاع است رد می شود .حدود 40کیلومتر بعد به سفید دشت که مابین جاده بروجن –شهرکرد بود رسیدیم و بعد از وارد شدن از جاده کنار کوه و مزرعه ها به روستای دهنو رسیدیم و بعد از آن به سمت روستای سورک به پیش رفتیم.نرسیده به سورک به سمت راست وارد جاده خاکی شن شویی وتا دیوار آن به پیش رفتیم ساعت8   دوستان همگی شروع به آمادگی برای حرکت شدیم بعد از پوشیدن لباس های مناسب برای برنامه و آماده کردن کوله ها و توجیه منطقه توسط راهنما (اکبر خادمی) ساعت 8:20در ابتدای مسیر شروع به حرکت به سمت دره ای که روبه غرب نمودیم. مسیر ابتدا با شیب ملایم شروع ولی هرچه به داخل دره می شدیم شیب مسیر تندتر و باید از لابه لای سنگ رد می شدیم پس از طی مسیر نسبتاً طولانی در شیب دره وارد مسیر نسبتا صاف شده و سمت چپ ما یک آبشار فصلی وجود دارد و سمت راست یک دره طولانی که به یک زین اسبی ختم می شود ومی توان بطور متمایل به جنوب غربی تا قله رفت. اینجا ساعت
:10:30 را نشان می که نیم ساعت برای صرف توقف کردیم وسپس سمت راست دره به بالا حرکت کردیم .( بهتر است از سمت چپ دره متمایل غرب حرکت کرده تا به دشت صاف رسید و روبه قله که حالا سمت غرب قرار گرفته مسی تا قله ادامه داد) مسیر را ادامه داده تابه یک زین اسبی رسیده وقتی از آن بالا می رویم عاقل گوسفندان کف دره قرار دارد از آنجا قله مشخص است باید حالا به جنوب غربی حرکت تابه قله رسید به حرکت خود دامه می تا ساعت 14روی قله می رسیم تا ساعت 15 توقف کرده همه عکس یادگاری بگیرند.
سپس از شیب برفی که بالا آمده بودیم راه برگشت را در پیش گرفتیم و پایین آمدیم و در محل چشمه ناهار خوردیم .
   ساعت 16:45 آماده برگشت به پایین شدیم مسیر برگشت کاملا متفاوت از  مسیر رفت بود .مسیر برگشت، مسیر جریان آب بود که در دل یک دره قرار داشت که البته تقریبا خشگ بود و بسیار جالب و زیبا بود ساعت 19 به کنار ماشین ها رسیده و بطرف زرین شهر حرکت کردیم ساعت 20 به زرین شهر رسیدیم.

CHESHMEH چشمه

CHESHMEH چشمه این چشمه فصلی است وتا اوسط تابستان آب دارد وچند درخت بید در اطاف آن وجود دارد.