ΓΕΡΟΝΤΙΟ: Κυκλική από ~Καστανιά

1940
December 1, 2023
November 2023

near Mikrós Machalás, Peloponnese (Greece)

Ανάβαση στο Γερόντιο από το κλασικό σημείο στα βορειοδυτικά της Καστανιάς, ένα μαντρί στον χωματόδρομο που ξεκινάει από το πρώην Ξενία. Αντί της συνήθους διάσχισης μέχρι τη Γκούρα, στόχος ήταν να κάνουμε μια κυκλική διαδρομή για να επιστρέψουμε στο σημείο εκκίνησης και να αποφύγουμε ένα απλό πηγαινε-έλα.
Ο χωματόδρομος μέχρι το σημείο εκκίνησης είναι 2,2 χλμ και με το αυτοκίνητο χρειάζονται 10’. Μέχρι λίγο πριν το 1ο χλμ γίνεται και με συμβατικό αυτοκίνητο, ενώ το υπόλοιπο χρειάζεται πιο ψηλό. Είναι ευχάριστος και πεζοπορικά. Ωστόσο, εμείς τον κάναμε με αυτοκίνητο θέλοντας να κερδίσουμε χρόνο (πρώτη φορά στο βουνό, μικρή μέρα, πειραματισμός στη διαδρομή).
Σήμανση δεν υπάρχει πουθενά, επιλέγουμε και ακολουθούμε γιδόστρατες, καθώς και χαράξεις από αγελάδες και άλογα. Πιθανώς νωρίς την Άνοιξη, μετά τις επιπτώσεις του Χειμώνα και χωρίς να έχουν πατηθεί ακόμα από κοπάδια, αυτά τα μονοπάτια να είναι πιο δυσδιάκριτα. Για την απότομη ανάβαση στην κορυφή, προτιμήσαμε μια όσο γίνεται πιο ντιρέκτ πορεία κοντά στη ράχη, ώστε να καταλήξουμε στα βράχια και να βάλουμε και χέρια σε κάποια σημεία. Από την κορυφή φαίνεται το οροπέδιο Σκαφιδιά και είναι προφανής η πορεία μέχρι εκεί. Εξάλλου υπάρχει και χάραξη, υποθέτουμε από τα άλογα του οροπεδίου. Στο οροπέδιο υπάρχουν στάνες, άδειες αυτή την εποχή. Συναντήσαμε αγελάδες και άλογα. Στα βόρεια του οροπεδίου ακολουθούμε χωματόδρομο και αρχίζουμε να κλείνουμε τον κύκλο. Όταν εγκαταλείψουμε τον χωματόδρομο, ακολουθούμε φανερά μονοπάτια, χαραγμένα από κοπάδια. Ανοίγονται διάφορες επιλογές, κάποιες οδηγούν σε αδιαπέραστα πουρνάρια (γι’ αυτό και στην καταγραφή φαίνονται ορισμένα μπρος-πίσω). Προτιμούμε τις «άνετες» επιλογές, αυτές που μπορούμε να φανταστούμε ότι ακολουθούνται από αγελάδες. Ουσιαστικά, κάνουμε μια τραβέρσα μέχρι το σημείο εκκίνησής μας.

Ενδεικτικοί καθαροί χρόνοι (μοναχική πορεία):
Σημείο εκκίνησης-κορυφή 1.15
Κορυφή-οροπέδιο Σκαφιδιά 0.55
Σκαφιδιά-τέλος χωματόδρομου 0.30
Χωματόδρομος-σημείο εκκίνησης 1.00

Επειδή το κολύμπι στα πουρνάρια είναι πολύ πιθανό, συνιστούμε μποτάκι, μακρύ παντελόνι και, φυσικά, όχι το πουπουλένιο μπουφάν μας.

Περισσότερες πληροφορίες στις λεζάντες και στα σχόλια των φωτογραφιών.

Σημείο εκκίνησης

1.Κοντά σε μαντρί. 2.Το πρώτο, στρωτό τμήμα του χωματόδρομου από το πρώην Ξενία. 3.Το δεύτερο τμήμα του χωματόδρομου, λίγο πιο απαιτητικό.

Υπάρχουν γιδόστρατες ανάμεσα στα πουρνάρια.

όχι απογοήτευση

Έχουμε επιλογές με χέρια και όχι

Κορυφή

1.Το κολωνάκι της κορυφής και πίσω η Ζήρεια. 2.Στυμφαλία. 3.Ολίγυρτος. 4.Φενεός, Σαϊτάς (κέντρο) και Ντουρντουβάνα (δεξιά). 5.Ντουρντουβάνα (αριστερά) και Χελμός (δεξιά).

Δεξιά φαίνεται ένα μικρό τμήμα του οροπεδίου της Σκαφιδιάς, που είναι ο στόχος μας.

Αφήνουμε τη ράχη, για να μπούμε σε ρεματιές.

Κάτω από τις κορυφές της Ζήρειας: Μπροστά ο Προφήτης Ηλίας και πίσω το Σημείο.

Συνεχίζουμε διαγώνια δεξιά.

PictographFauna Altitude 4,314 ft

Οροπέδιο Σκαφιδιά

1.Αγελάδες και άλογα. 2.Τα άλογα της Ζήρειας.

PictographLake Altitude 4,285 ft

Συνεχίζουμε στον χωματόδρομο αριστερά

1.Η έξοδος από το οροπέδιο. 2.Μια ματιά πίσω στο οροπέδιο.

Στο βάθος δεξιά, η ορθοπλαγιά της Νεραϊδόραχης στον Χελμό.

Αριστερά η Ντουρντουβάνα με τις δύο κορυφές της. Στα δεξιά της το διάσελο του Κυνηγού και ξεκινάει ο Χελμός: Στο κέντρο, στο σύννεφο, το Νησί, ακολουθούν το Μαδερό, τα χτένια και η ορθοπλαγιά της Νεραϊδόραχης.

Δεξιά ο χωματόδρομος κατεβαίνει στη Γκούρα.

Βγαίνουμε από τον χωματόδρομο, ο οποίος καταλήγει στο Μεσινό.

Τα στοχεύουμε και μας δίνουν λύσεις, όταν μπλέξουμε σε αδιαπέραστα πουρνάρια.

Για να στοχεύσουμε το σημείο εκκίνησης.