Germany, Sauerland: Kahler Asten - Mollseifen - Langewiese

Photo ofGermany, Sauerland: Kahler Asten - Mollseifen - Langewiese Photo ofGermany, Sauerland: Kahler Asten - Mollseifen - Langewiese Photo ofGermany, Sauerland: Kahler Asten - Mollseifen - Langewiese

May 29, 2010
May 2010

near Lenneplätze, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Van Neuastenberg (nabij Winterberg) over de Kahler Asten en terug omlaag naar de Wetzstein Steinbruch. Verder via Mollseifen en de Odebornquelle naar
Langewiese. Wandeling met enkele pittige hellingen, 65% boswegels en 35%
verharde maar rustige wegen.

Kahler Asten

Kahler Asten, de 842m hoge berg in het Sauerland.

PictographHiking Altitude 2,504 ft

Helleplatz

Astenweg Achteraan op de Helleplatz wijst een wegwijzer naar links naar de "Gesteinfaltung Wetzstein". Er lopen hier 2 wegeltjes ongeveer parallel naar links. Volg de meest rechtse.

PictographHiking Altitude 2,462 ft

Wetzstein Steinbruch

Geologische formation

PictographMountain hut Altitude 2,143 ft

Mollseifen

Haltestelle Verlaat het dorp langs de L721 (markering "N3") Buiten het dorp loopt een smal paadje schuin links weg van de L721. Er is een wegwijzertje "Grillplatz" en een markering van de WHT wandelroute

PictographHiking Altitude 1,895 ft

Zwistmuhlen

Zwistmuhlen am Odeborn

PictographHiking Altitude 2,331 ft

Rothaarsteig

Anschluss Rothaarsteig Achter de kerk sluiten we aan op de Rothaarsteig voor de laatste 2 kilometers (over geasfalteerde fiets/wandelwegel.

PictographMountain hut Altitude 2,327 ft

Langewiese Gasthof Gilsbach

PictographMountain hut Altitude 2,417 ft

Dorint Hotel

Begin/End

• Photo of LucT
    LucT May 29, 2010

Achteraan op de Helleplatz wijst een wegwijzer naar links naar de "Gesteinfaltung Wetzstein". Er lopen hier 2 wegeltjes ongeveer parallel naar links. Volg de meest rechtse. /outdoor-trails/germany-sauerland-kahler-asten-mollseifen-langewiese-937196#wp-937198

Verlaat het dorp langs de L721 (markering "N3") Buiten het dorp loopt een smal paadje schuin links weg van de L721. Er is een wegwijzertje "Grillplatz" en een markering van de WHT wandelroute /outdoor-trails/germany-sauerland-kahler-asten-mollseifen-langewiese-937196#wp-937200

• Photo of LucT
    LucT May 29, 2010

Achter de kerk sluiten we aan op de Rothaarsteig voor de laatste 2 kilometers (over geasfalteerde fiets/wandelwegel. /outdoor-trails/germany-sauerland-kahler-asten-mollseifen-langewiese-937196#wp-937202

• Johan Derks 1 Jun 22, 2020

Mooie wandeling , niet overdreven moeilijk. En heerlijk rust in de wandelomgeving