Gerede, Yamanlar - Ibracık Yaylası - Mengen, Düzağaç Köyü..

Photo ofGerede, Yamanlar - Ibracık Yaylası - Mengen, Düzağaç Köyü.. Photo ofGerede, Yamanlar - Ibracık Yaylası - Mengen, Düzağaç Köyü.. Photo ofGerede, Yamanlar - Ibracık Yaylası - Mengen, Düzağaç Köyü..

2064
June 20, 2016
June 2016

near Aydınlar, Bolu (Türkiye)

Gerede-Yenicağ arasında 1250 yükseltideki Yamanlar köyünden, kuzeyinde bulunan Gerede'nin tipik dev Göknarları ile kaplı tepenin arkasındaki 1480 rakımlı Sofular yaylasına doğru yürüyüdük. Yaylada kısa bir nefeslenmenin ardından yaylanın hemen arkasındaki dere boyunca önümüzde görünen vadinin tabanına 1040 rakımlara kadar iniş yaptık. bu iniş toprak zeminin yumuşak olması nedeniyle zordu. iniş sonrası sıcak havada derenin suyu molayı baya keyiflendirdi.dere boyunca yola ulaşıncaya kadarki taşlık bölge zordu. Yola indiğimizde yönümüzü doğuya çevirip biraz tempo yaptık. Önümüze çıkan ilk virajda dere boyunca keyifli bir kilometre kadar doğaçlama bir tırmanış ile üst yola kestirme yaptık. Kestirme bitişi stabilize yolu takip ederek ormanı keyifli izleyerek Düzağaç köyünde yürüyüşümüzü bitirdik.