Photo ofGebze -Denizli Köyü Göleti- Uluyazı- Elmalıdere Şelalesi- Kapaklı Çayırları- Yörük yaylası - Kapakkaya- Büyükyelken-Küçükyelk Photo ofGebze -Denizli Köyü Göleti- Uluyazı- Elmalıdere Şelalesi- Kapaklı Çayırları- Yörük yaylası - Kapakkaya- Büyükyelken-Küçükyelk Photo ofGebze -Denizli Köyü Göleti- Uluyazı- Elmalıdere Şelalesi- Kapaklı Çayırları- Yörük yaylası - Kapakkaya- Büyükyelken-Küçükyelk

86 4.7
February 3, 2020
February 2020

•   4.7 2 Reviews

near Denizli, Kocaeli (Türkiye)

Gebze’nin Denizli Köyünün Kuzeyinde Şile ile Mollafenari arasında kalan geniş hafif tepelik arazilerde nispeten kolay bir arazide gerçekleştirdiğimiz harika bir rota oldu.

Denizli Göleti kenarından başlayan rotamız, hafif yükselmelerle, Safari doğa sporlarının yayla evi ve kulübenin olduğu bölgeye denk geldik. Yıkık dökük taş evlerin de yer aldığı bölge yeşliyle ve yeni yapılmış olan kulübeleriyle bize görsel anlamda keyif verdi.
Biraz daha yükselerek Büyük yelken tepeye vardığımızda devasa ilginç ağaçlar ile karşılaştık.
Yelkentepeden aşağılara hafif kayalıklar eşliğinde geniş çayırlıklardan geçerek dere yatağına indik. Dere yatağında ilerlerken küçük ama görselliği güzel şelaleye denk geldik.
Şelaleden yukarı doğru hafif tırmanmışa geçerek, yaklaşık 2-3 km sonra geniş stabilize toprak yola ulaştık. Burada yine yeşil tepelere doğru rotamızı kırarak yörük yaylası ve sığırlık çayırlarına indik gerçekten muhteşem yemyeşil çayırlarda akarsu eşiğinde dolandık. Ve sırtlardan devam ederek Elmalıdere şelalesine ulaştık. Şelalenin olduğu bölgede bir de antik su kanalı ve kemer gördük. Şelaleden sonra yine gölü besleyen akarsu yatağından gölete ulaştık ve göletin kıyısından tekrar başladığımız noktaya vardık .
Rota çok esnek bir rotadır. İstenildiği gibi uzatılıp kısaltılabilir. İstediğiniz yerden farklı bir yere geçmek mümkündür.
Görselliği ve verdiği keyif ile rota üzerinde bulunan tüm nitelikleriyle 10 üzerinden 10 bir rota demek abartı olmaz.

PictographRuins Altitude 899 ft

PictographWaterfall Altitude 863 ft

Küçük Şelale

Çayırlıklar

Photo ofefsane çayırlıklar kapaklı çayırları Photo ofefsane çayırlıklar kapaklı çayırları Photo ofefsane çayırlıklar kapaklı çayırları

efsane çayırlıklar kapaklı çayırları

Atış Alanına Yakın Kayalık Bölge

Göl Manzarası

Bu Noktada kayalık bölgenin üstünden harika panaromik göl manzarası var.

PictographWaterfall Altitude 783 ft
Photo ofElmalı Dere Şelalesi ve Su kemer ve Kanalı Photo ofElmalı Dere Şelalesi ve Su kemer ve Kanalı Photo ofElmalı Dere Şelalesi ve Su kemer ve Kanalı

Elmalı Dere Şelalesi ve Su kemer ve Kanalı

• nurten bölükbaşı Nov 25, 2020

bu rota ile basarili bir yuruyus olur mu acaba 🤔 hafta ici becerirmiyiz???

• Photo of sukrugun
    sukrugun Dec 12, 2021

I have followed this trail  verified  View more

Rotayı Safari House'tan Safari Haouse'a yürüdük.Safari Hause'ta kahvaltı yaptık ve yürüyüşe başladık.Rotanın sonuna doğru Denizli Göletine inmeyip yeni rotayla Safari House'a döndük.

Yaylalar Aralık ayı olmasına rağmen çimenlik ve çiçekler vardı. Güzel çimenlikler var.Baharda daha yeşil ve çiçekli bir rota olacaktır.

• Photo of Kaan Eryürek
    Kaan Eryürek Feb 20, 2022

I have followed this trail  verified  View more

Rota kolay ve alternatif rotalardan parkuru uzatıp veya kısaltıp tamamlayabilirsiniz. Son 3km de çok ciddi çöp var. Dönerken biraz temizlik yapılırsa çok iyi olur.

• Orkun Yildiz Jun 15, 2022

Merhaba çadır atmaya müsait mi , rota üzerinde bir nokta