GAZİEMİR ÇATALKAYA

January 11, 2021
January 2021

near Sevgi, İzmir (Türkiye)

Gaziemir Çatalkaya yürüyüşümüze, Gazikent ATM'lerden başladık.
Hava parçalı bulutlu, sıcaklık 20°C dolaylarında, kısacası yürümeye elverişli bir gün. Gaziemir Devlet Hastanesi yanından girdik patikalara. Amacımız açık havada yürüyüş yapmak, biraz dolaşmak ve de ter atmaktı. Hedefimiz de Gaziemir Çatalkaya, Cihanbeğendi Mağarası ve Karakaçan Çiftliği turu yapmaktı. Yürüyüşümüzü bu rotaya göre gerçekleştirdik de.
Ancak, daha yürüyüşün başında telefonumun ya da Wikiloc uygulamasının azizliğine uğradıĞImı sonradan farkettim. Telefonum daha ilk başlangıçta bizi kuş uçumu, Sarnıç tarafına götürüp getirmiş. Bu nedenle rota kaydı 6,3 km fazla uzamış. Üstüne üstlük, tam Gaziemir Çatalkaya tepesinde telefonum kaydı kesivermemiş mi? Bu nedenle dönüş kaydını (arkadaşımın dönüş kaydı 8 km) alamadım.
Toplam parkur uzunluğu 14.38 km.
Parkurumuzun manzaraları çok güzel. Fazla yorucu olmayan, inişi ve çıkışı bol bir parkur. Tek kötü tarafı Gaziemir Çatalkaya'nın her tarafının kaçak kazıcılarca delik deşik edilmiş olması. Ayrıca Bu güzel manzaralı tepenin ve Karakaçan Çiftliği'nin insanlarımızca (!) bol atıklı hale getirilmesi maalesef çok vahim bir durum.
SU KAYNAĞI: Tek su kaynağı Karakaçan Çiftliği çeşmesi, içilebilir suyu yazın azalsa da, yıllardır her mevsim akıyor.

PictographRiver Altitude 821 ft

DERE

Tırazlı köyü yamaçlarından, sızıntı yağmur sularıyla oluşan bir dere. Belli bir kaynağı yok. Haziran ayı, bazı yıllarda Temmuz ayı sonuna kadar akması güzel.

PictographTree Altitude 855 ft

PATİKA

PictographPicnic Altitude 889 ft

MOLA

YATIK ÇAM

GAZİEMİR ÇATALKAYA

• Photo of KURT KALFA
    KURT KALFA Jan 11, 2021

GÜZEL BİR YÜRÜYÜŞ OLMUŞ IŞIK ABİM SELAMLARIMLA SAYGILARIMLA.

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Jan 11, 2021

Teşekkür ederim, Kurt Arkadaşım.

• Photo of Aydoğan Çağıran
    Aydoğan Çağıran Jan 11, 2021

Çok güzel bir yürüyüş oldu. Işık bey. Ben ve eşim önderliğiniz için teşekkür ederiz. Selam ve Saygılar.