Gazi bulaghi - Astmal 2016 -------جنگل نوردی : قاضی بولاغی از آستمال سال 1395

Photo ofGazi bulaghi - Astmal 2016 -------جنگل نوردی : قاضی بولاغی از آستمال سال 1395 Photo ofGazi bulaghi - Astmal 2016 -------جنگل نوردی : قاضی بولاغی از آستمال سال 1395 Photo ofGazi bulaghi - Astmal 2016 -------جنگل نوردی : قاضی بولاغی از آستمال سال 1395

June 5, 2016
June 2016

near Cheshmeqān, East Azerbaijan (Iran)

Gazi bulagi located in Arasbaran area that is protected by UNESCO as a protected area with special plants and wild rare animals, This program is forest tracking and with car from Tabriz, kharvana and then from Astamal turn east until you arrive seyed jabrail that is a holly place (امامزاده), this is the start point for forest tracking as well as light climbing. we arrived seyed jabrail with 25 trackers of GKAZAR team,in the evening and encamped for night resting, the night was incredible and very beautiful from high of jabrail , infact we enjoyed night a lot with speaking and playing concert with flute piping of Mr Aliari (علیاری) and haj Aliasgar singing as well as core singing of all trackers until midnight. the next morning after breakfast we began tracking , after 4 hour forest tracking we get gazi bulaghi that is a magnificent spring we find a lot of wild borage ,cowslip, (گل گاو زبان)and evening at 4 o'clock we start to come back and get seyed jabrail on 7 pm . our leather was Mr Jahani( جهانی ). I recommend this program in spring and even summer, remember that the weather is cold before june . for getting Astamal fill the blank from Tabriz to getting direction.

این برنامه در سال 94 و 95 انجام یافته که گزارش هر دو را ملاحظه فرمایید:

گزارش سال 94 برنامه بنقل از مهندس نجات همنورد گروه
روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در یک برنامه یک و نیم روزه به همراه ۴۰ نفر از اعضای گروه کوهنوردی آذربایجان و طبق برنامه مصوب از جنگلها و کوههای زیبای منطقه گردشگری آستمال دیدن کردیم .
پنجشنبه طبق قرار قبلی ساعت ۳۰/۱۴ ظهر در روبروی مسجد شهیدی گرد هم آمده و مینی بوسها ساعت ۱۵ راه افتادند . در مسیر عبور از داخل شهر همنوردان به ترتیب سوار شده و در هتل مرمر ظرفیت تکمیل شد. سپس به طرف سراهی اهر و از آنجا به سمت شهرستان ورزقان رفتیم . پس از استراحت کوتاهی در ورزقان به سمت خروانق رفته و پس از عبور از جلوی قلعه جوشین به طرف روستا و منطقه گردشگری آستمال تغییر مسیر دادیم . پس از رسیدن به روستا به امامزاده سید جبرئیل رفته و مینی بوس ها در آنجا توقف نموده و چادرها را در صحن امامزاده بر پا کردیم . ساعت ۸ عصر بود . جاده روستای آستمال از سراهی جاده اصلی تا داخل روستا به تازگی آسفالت شده بود ولی خیلی پر پیچ و خم و گردنه های زیادی بود . از روستا تا امامزاده نیز راه خاکی سربالائی حدود ۲۰ دقیقه طول کشید . در این مکان جمعیت زیادی با خودروهای شخصی نیز آمده بودند و شب را در آنجا ماندند. ما نیز شب را در چادر ها به صبح رسانده و صبح ساعت ۷ بعد از صرف صبحانه به سمت قاضی بولاغی ( چشمه قاضی ) شروع به کوهنوردی کردیم . البته نمی دانم که قاضی بولاغی درست است یا گازی بولاغی یا قازی بولاغی . پس از صعود به قله به قاضی بولاغی رفته و پس از رسیدن همه همنوردان به طرف چیچکلی رفتیم . تا یک ساعت پیاده روی کرده و سپس به قاضی بولاغی برگشتیم. از اینجا روستای کرینگان نیز دیده شد. ناهار را در کنار قاضی بولاغی صرف کرده و برگشتیم . ساعت ۳۰/۱۴ به امامزاده رسیده و ساعت ۱۶ سوار مینی بوسها شده و ساعت ۲۱ شب به خانه رسیدیم.
مسئول برنامه امروز آقای کی قبادی بودند.
جا دارد از رانندگان مینی بوس آقایان مهدی پور و آقا شهرام نیز یادی بکنم چرا که با مهارت خاصی ما را به این مکان دوردست و زیبا برده و سالم به منازلمان برگرداندند. همه گروههای کوهنوردی باید مدیون چنین رانندگانی باشند که با اندک دستمزدی سختی راه را به جان می خرند و به جامعه کوهنوردی خدمت شایانی می کنند.
بعد از خواندن گزارش برنامه و دیدن مسابقه فوتبال جام جهانی ایران و آرژانتین شما را به دیدن گزارش تصویری برنامه دعوت می کنم .
چرا ما باید مغلوب چنین تیمهای رده پائینی باشیم ؟ مسی بازی بلد نبود و شانسی گل زد.

*************

تجدید برنامه در سال 95 و گزارش آقای مشک آبادی
در میان روستاهای اطراف شهرستان ورزقان روستای آستامال یکی از روستاهای شگفت آذربایجان شرقی است که در 45 کیلو متری شمال غربی شهرستان ورزقان در میان کوههای سر به فلک کشیده و پوشیده از جنگل سر سبز قره داغ قرار دارد این روستای زیبا و سر سبز با طبیعت بکر خود ذهن هر کسی را به خود مشغول می کند به علت دور بودن روستا باعث نا شناس ماندن منطقه و طبیعت بکر آن شده است در پنج کیلو متری این روستا امامزاده ای به نام سید جبرئیل وجود دارد که اهالی روستا و روستاهای اطراف منطقه نسبت به آن اعتقاد عمیقی دارند دارای زوار در فصول مناسب می باشد گروه کوهنوردی آذربایجان روزهای 14و15 خردادماه 95 با تعداد 37 نفر به سر پرستی آقای علیاری مسئول روابط عمومی گروه با دو دستگاه اویکو جهت شب مانی و کوه پیمائی و جنگل پیمایی عازم منطقه شدند پس از یک شب استراحت در کنار امامزاده سید جبرئیل از طریق کوههای سر سبز و سر به فلک کشیده با طبیعت زیبا و وصف نا پذیر خود را به قاضی بولاغی که در میان جنگلهای زیبا و پر پشت روستای کرینگان واقع شده است رساندند پس از صرف ناهار و استراحت کوتاه از طریق راه دیگر به پای ماشین برگشته راهی تبریز شدند جا دارد از جنای آقای علیاری مسئول برنامه که متحمل زحمات بیشتری شده بودند تشکر و قدر دانی نمود

Inside our web there is our gallery: www.gkazar.ir, or click view more below