Photo ofGarrotxa: Les Preses-Erm.S.Miquel Corb-Erm.S.Martí Corb-Cim Roca Lladre (100 Cims)-Cova Lladre-Puig Rodó-Àrea Xenacs-Les Preses Photo ofGarrotxa: Les Preses-Erm.S.Miquel Corb-Erm.S.Martí Corb-Cim Roca Lladre (100 Cims)-Cova Lladre-Puig Rodó-Àrea Xenacs-Les Preses Photo ofGarrotxa: Les Preses-Erm.S.Miquel Corb-Erm.S.Martí Corb-Cim Roca Lladre (100 Cims)-Cova Lladre-Puig Rodó-Àrea Xenacs-Les Preses

1988
November 8, 2023
November 2023

near les Preses, Catalunya (España)

Preciosa ruta per La Garrotxa, recorrent la Serra del Corb per tal d'assolir el Cim de Roca Lladre (907 m-100 Cims FEEC) visitant també les boniques Ermites de Sant Miquel i Sant Martí del Corb. Passarem per diverses fagedes espectaculars i per captivadors corriols frescos i ombrívols amb algun tram amb dura pujada. Trobarem un punt d'aigua a la Font de Sant Martí del Corb que raja generosament (si la feu servir deixeu-la tancada).
Ruta una mica exigent sobre tot pel desnivell, però sense dificultat tècnica, ideal per fer a la tardor ja que podrem gaudir dels preciosos colors de les fagedes. Les vistes des dels cims, realment espectaculars, podrem veure molts dels cims del Pirineu i Garrotxa. Amb aturades es pot fer en unes 4 hores amb bon ritme.
Distància Total=11,4 Km
Desnivell Total=725 m
IBP-INDEX=72
Els punts de pas són:
Aparcament públic de Les Preses (al costat del Càmping Natura)-GR 2-Ermita Sant Miquel del Corb-L'Antiga-Ermita Sant Martí del Corb i Font-Fagedes-Collet del Baixant d'en Camps-Cim Roca Lladre (907 m-100 Cims FEEC)-Mirador-Pas d'en Vidal-Cova del Lladre-Collet del Baixant d'en Camps-Avenc Clot del Cingle-Font del Cingle-Cim Puig Rodó i Mirador-Clot de les Gripies i Carboners-Àrea de lleure de Xenacs-Camí de les Barrincoles-Can Talaia-Les Preses.
Descripció de la ruta:
Aparquem a una zona habilitada a Les Preses, al costat del Camping Les Preses Natura. Sortim direcció N al costat de la piscina i de seguida girarem dreta quan veiem un pal indicador de la xarxa Itinerannia, que marca amb color groc les seves rutes. Aquestes marques les anirem trobant a diferents punts de la ruta. També estem al GR 2.
Continuarem pujant fins que trobem una senyal d'Ermita de Sant Miquel del Corb on seguirem recte fins arribar a un petit volcá, el Volcà del Racó, on hem de girar dreta seguint el pal informatiu. Poc més endavant arribem a una cruïlla on a mà esquerra surt un camí que és el que em marcava el track que seguia, però està tancat amb una fusta que comenta que s'ha modificat aquest itinerari que passava pel Mas el Racó, propietat privada, així que he optat per no seguir per aquí i continuar amunt. Arribarem igual a un punt comú i ens podem estalviar problemes. Així seguirem per aquest corriol en considerable pujada, on hem d'estar pendents d'una desviació esquerra indicada per una fita. També he marcat el Waypoint corresponent, no hi ha pèrdua. Farem un preciós tram de bosc, per un corriol estret i ombrívol, on podrem gaudir d'una de les moltes fagedes que veurem durant tot el recorregut. He marcat diferents punts de pas, però el corriol és molt evident així que no tindrem problema en seguir-lo. Gaudiu d'aquest tram que és realment bonic. Finalment enllaçarem amb un altre camí que és el que passa pel Mas el Racó, així que recuperem la traça original sense més problemes.
Ara ja estem a tocar de l'Ermita de Sant Miquel del Corb a la que arribem ràpid. Aquesta Ermita és una construcció prerromànica, modificada posteriorment. Realment impressionant i molt ben conservada. Un cop hem descansat una mica, hem de seguir la pista que arriba a l'Ermita. Passarem per unes petites ruïnes i un tancat amb vaques i arribarem a l'Antiga, una mena de pallers força atrotinats però que encara fan la seva funció. Seguirem dreta per la pista i no trigarem en arribar a la segona Ermita, la de Sant Martí del Corb, potser una de les Ermites més fotografiades de Catalunya. Un lloc realment màgic i relaxant. Al costat de l'Ermita tenim una font que raja generosament, si la feu servir, si us plau torneu a tapar el broc. L'aigua sobrant de la font va a parar a la bassa que tenim a tocar i que ens permet fer unes boniques fotos del conjunt.
Un cop hem gaudit d'aquest lloc seguirem el camí que surt per la dreta, marcat per un pal informatiu. Haurem de passar una cadena que barra el pas als vehicles. Farem un bonic camí en pujada, fresc i ombrívol, fins trobar una fita que ens marca un corriol cap a la dreta, que seguirem. Ara comença un tram espectacular entre fagedes, tot i que en costeruda pujada. S'ha de fer poc a poc i així apreciarem millor el paisatge. En un punt trobarem unes cadenes al costat esquerra, que avui no feian cap servei, però si està moll o gelat, si que ens poden ajudar. Es veuen força noves. I després d'aquest empinat tram de pujada, arribarem al Collet del Baixant d'en Camps, on hi ha un altre pal informatiu i hem de girar esquerra en pujada. Després regresarem a aquest punt quan comencem la tornada cap a les Preses.
Ara ja tenim un corriol amb pujada moderada que en poca estona ens porta al Cim de Roca Lladre. Un cim on tenim el Vèrtex Geodèsic de rigor, i amb unes vistes espectaculars del Canigó, avui ja una mica enfarinat, del Bassegoda, del Comanegra, Bastiments, etc. Tot un espectacle. Un dels cims més macos que recordo. Un cop fetes les fotos corresponents, hem de seguir el camí en baixada, seguint el corriol evident, cap al Pas d'en Vidal, una mena de collada, on girarem dreta per darrera d'un arbre caigut per anar a buscar un altre corriol molt clar. En poca estona arribarem a un clar on hi ha una fita i un cartell que ens indica a l'esquerra cap a la Cova Rocalladre o del Lladre. És un curt tram d'anar i tornar fins a una curiosa Cova que té un petit recorregut. Porteu frontal si voleu entrar. Un cop vista la cova, tornem a la cruïlla on era la fita i seguim el corriol, que ens retorna al Collet de del Baixant d'en Camps. Aquí ara seguirem recte, per anar a conèixer més fagedes. Atenció a un punt on ens hem de desviar cap a la dreta, seguint les marques SL (blanca/verda). Passarem al costat d'un petit avenc, el del Clot dels Cingles i per la Font del Cingle, totalment seca. Continuarem una estona més per aquest bonic camí fins que arribem a una cruïlla on girarem dreta per anar al Puig Rodó. Un curt tram d'anar tornar al costat d'unes tanques de fusta.
Aquest cim té la mateixa cota que Roca Lladre (907 m) i unes vistes també espectaculars. Aquí trobarem una estelada, una construcció circular on tenim el perfil i les fletxes que ens indiquen tots els cims en 360º i uns panells informatius que també ens marquen les vistes que podem apreciar. Un altre lloc espectacular.
Ara toca desfer la pujadeta i tornar a la cruïlla, on agafarem la pista en baixada. Seguirem un tram i a una corba a la dreta, trobarem un altre avenc, el Clot de les Grípies, i a la banda dreta una reconstrucció d'una carbonera tradicional amb uns panells informatius.
Seguirem per la pista (també podeu agafar el corriol que surt per la dreta i arriba al mateix punt, l'Area de lleure de Xenacs) i en poca estona arribarem a aquesta àrea de lleure.
Aquí hi ha un bar/restaurant, unes taules de picnic i unes barbacoes. Si seguiu uns pocs metres més cap a la dreta arribareu a un Mirador que també val la pena. Jo avui no he anat.
Aquí hem de seguir el corriol que surt just al costat d'un gran panell informatiu, en baixada. Estem al Camí de les Barrincoles, un camí força bonic però que baixa de valent, el farem amb calma. És força llarg, i té diversos trams de marrades, on va fent ziga-zagues, però no té cap dificultat. Finalment enllaçarem amb una pista on seguirem cap a la dreta, passant per Can Talaia on tenen uns gossos lligats però que són molt sorollosos, tot i que no representen cap problema. Millor no aturar-se aquí gaire estona. Seguirem per la pista passant pel Mas el Pujol i per unes construccions deixades, i ja de seguida arribem a Les Preses, on girarem dreta per arribar a l'aparcament.
Per últim, comentar que si us voleu quedar a dinar després de la ruta, a tocar del parking teniu els Restaurants Quinze Ous, i L'Òliba, i també a la carretera el conegut Vertisol, aquest ja més "batallero".
Espero us agradi, jo la he gaudit molt!!!

Aparcament a les Preses

Pal info. Dreta. Passem cadena

Cadena

Collet Baixant d'en Camps. Pal info. Esquerra

Roca Lladre (907 m.-100 Cims FEEC)

Photo ofPas d'en Vidal. Dreta per darrera arbre caigut Photo ofPas d'en Vidal. Dreta per darrera arbre caigut Photo ofPas d'en Vidal. Dreta per darrera arbre caigut

Pas d'en Vidal. Dreta per darrera arbre caigut

Photo ofEsquerra a Cova Rocalladre o Cova del Lladre. Anar/tornar Photo ofEsquerra a Cova Rocalladre o Cova del Lladre. Anar/tornar Photo ofEsquerra a Cova Rocalladre o Cova del Lladre. Anar/tornar

Esquerra a Cova Rocalladre o Cova del Lladre. Anar/tornar

Font del Cingle. Seca

Dreta a Puig Rodó. Anar/tornar

Cim Puig Rodó

Clot de les Gripies i carbonera

PictographPicnic Altitude 2,734 ft

Area de lleure de Xenacs. Bar

Photo ofPal info. Dreta i de seguida esquerra pel Cami Barrincoles. Opció anar/tornar a Mirador Photo ofPal info. Dreta i de seguida esquerra pel Cami Barrincoles. Opció anar/tornar a Mirador Photo ofPal info. Dreta i de seguida esquerra pel Cami Barrincoles. Opció anar/tornar a Mirador

Recomanat també apropar-se al Mirador de Xenacs que està a tocar.

Pals info. Recte avall

Can Talaia. Esquerra

• Photo of Garosur (Rosa)
    Garosur (Rosa) Feb 19, 2024

Una ruta molt bonica. Molt ben explicada i fàcil de seguir. Una experiència que confirma que caminar per La Garrotxa és un valor segur. Gràcies per tan bona explicació de la ruta.

• Photo of Xavimar
    Xavimar Feb 19, 2024

Moltes gràcies pel comentari i la valoració, Garosur !!