Garipçe-Kilyos (20.10.2019)

October 20, 2019
October 2019

•   4.7 1 review

near Garipçe, İstanbul (Türkiye)

Hacıosman Metro durağından kalkan 150 numaralı otobüse binilecek. Garipçe Merkez durağında inilecek.

9'uncu km'de Marmaracık Gençlik Kampı sahili kafes tellerle kapatılmış. Geçiş yok. Çevresinden dolaşılması gerekiyor.

20'nci km'de sahil patikası dikenli tellerle kapatılmış. Geçiş yok. Belki kıyıda geçiş olabilir. Biz kıyıya kadar inmedik. Orman içinde de sık çalı ve dikenlik olması sebebiyle geçemedik. Patika ve asfalt yolu kullanmak zorunda kaldık.

Güzergah boyunca neredeyse heryer cahil yürüyüşçüler ve piknikçiler tarafından plastik, cam, metal içecek kapları ve poşetlerle kirletilmiş.

Bu notu okuyan herkes, "bir poşetten, bir şişeden ne olur" şeklinde cahil bir anlayışla davranmadan, çöpünü ilk yerleşim yerindeki çöplüğe kadar yanında taşıyarak bu kirlenmenin önüne geçebilir. Hayvanlar bile yaşadıkları ortamı kirletmiyorlar. Yorum sizlere kalmış...

Kilyos'dan Hacıosman'a dönüş için 151 numaralı otobüsler Kilyos içinden kalkıyor.

Yorumlarıyla katkıda bulunanlara şimdiden teşekkür ederim. İyi yürüyüşler.
(20.10.2019)

PictographCastle Altitude 48 ft

Garipçe Kalesi

Garipçe Kalesi, İstanbul'da Garipçe sırtlarındaki Osmanlı döneminden kalma kaledir. Sultan III. Mustafa tarafından 1757-1774 yıllarında yaptırılmıştır. Antik Çağ'da Lykion Limen (Likyalıların Limanı) adı verilen koyda kayalıklar üzerine inşa edilen kale, Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından bir süre kullanılmıştır. Kalenin dökülen bölümleri betonarme malzemeyle yenilenmiştir. Kaynak: https://www.wikizeroo.org/index.php?q=aHR0cHM6Ly90ci53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvR2FyaXDDp2VfS2FsZXNp http://www.envanter.gov.tr/anit/index/detay/40648

PictographReligious site Altitude 152 ft

Garipçe Limanı

PictographCastle Altitude 42 ft

Rumelifeneri Topçu Kalesi

İstanbul'da Rumelifeneri sırtlarındaki 17. yüzyıl döneminden kalma kaledir. İstanbul Boğazı'nın Karadeniz tarafından en uç noktada yer alan kalenin kemerli bir giriş kapısı bulunmaktadır. Cumhuriyet döneminde askeri karakol olarak kullanımıştır. İki büyük kulesi olan ve 17. yüzyılda IV. Murad zamanında yeniden inşa edilen kalede, o dönem 60 asker evi, 100 top, cephanelik, buğday ambarları, bir camii vardı ve 300 asker yaşıyordu. https://www.wikizeroo.org/index.php?q=aHR0cDovL2VudmFudGVyLmdvdi50ci9hbml0L2tlbnRzZWwvZGV0YXkvOTA0Mg

PictographCastle Altitude 34 ft

Manzara noktası

PictographBeach Altitude -2 ft

Plaj

Dikenli Tel ile kapatılmış yol.

Bu noktadan ileriye sahil boyunca bir patika olmasına rağmen, bu yolun dikenli tel ile kapatılmış olduğunu gördük. Bu nedenle uzun yolu kullanmak zorunda kaldık.

PictographBridge Altitude 24 ft

Köprü

• pellice Nov 14, 2023

Les informations que vous donnez nous ont permis d'éviter les barbelés. Merci !