Garaster - TURNALIK Yaylası

July 21, 2019
July 2019

near Yaylaönü, Trabzon (Türkiye)

Kimine göre Karester kimine göre Garester. Anlamını hala bilmiyorum.

Göl çevresinde gezdikten sonra aman Uzungöl bu kadar mı diye düşünerek geri dönmeyin. İkiz camii yanından Garester Yaylası tabelasını takip ederek bu güzelliği tepeden görme imkanınız var. Garester’e yaklaştıkça içim içime sığmıyor desem yeridir. Suratımda anlamsız bir gülümseme. Sanki dünyada hiçbir sorun yok. Sanki yukarı doğru tırmandıkça tüm sorunlarım aşağıda kalıyor. Her şeyi unuttum yukarıda. Garester’de bulutlu hava gidiyor, ruhunuza ışık giriyor. Ben bu durumu çok sevdim. Garester Yaylasında, geçen sene geldiğimde Mustafa ve Selim ile sohbetimizde eskiden inekler ve koyunlar kendilerini uçurumdan aşağı bırakırdı o yüzden çitledik buraları demişti. Onlar bile dayanamıyor manzaraya demek ki dedim. “Uy ağzın bal yesin” aynen öyle dedi kahkahayı patlatmıştı Mustafa abi. Çitlerin diğer tarafına geçtiğimizde ise Uzungöl’ü 2600 rakım tepeden görmenin mutluluğunu yaşıyorum. Bundan sonrasını anlatmak için uygun kelime bulamıyorum. Cennetten önceki duraklardan biri Garester.. Uzungöl’e 11 km mesafede. Yaklaık 45 dakika kadar tırmanıyorsunuz. Bu yola normal binek aracınızla da çıkabilirsiniz, ama aracı da düşünerek 4×4 kiralamanızı öneririm.

Karester’e gelince 1 tane cafe, restoran var. Zaten yayla evlerinden farkından hemen anlarsın. Bu bina farklı kesin restoran dersin. Burayı yaşlı bi çift işletiyor. Dilerseniz muhlama, kuymak yaptırabilir, yanına br de çay demleterek mis gibi keyif yapabilirsiniz.