Gandia (Marxuquera)-Barranc les Voltes-Font Garrofer-Penya Negra-Cova Parpalló

Photo ofGandia (Marxuquera)-Barranc les Voltes-Font Garrofer-Penya Negra-Cova Parpalló Photo ofGandia (Marxuquera)-Barranc les Voltes-Font Garrofer-Penya Negra-Cova Parpalló Photo ofGandia (Marxuquera)-Barranc les Voltes-Font Garrofer-Penya Negra-Cova Parpalló

November 12, 2021
November 2021

near Marchuquera, Valencia (España)

Excursió pel paratge natural Parpalló Borrell del Massís del Mondúver. Arribem al punt d'inici d'aquesta excursió accedint per la carretera CV-675 entre Marxuquera (Gandia) i la Drova (Barx) i entrant pel Camí del Racó del Bou i aparcant al final d'aquest. De seguida trobem el sender que segueix la llera del Barranc de les Voltes. Sense abandonar el sender arribem a la bonica Font del Garrofer. A partir d'ací el camí es fa més ample fins a la Collada de la Rafela on hi ha un mirador. Girem cap a la dreta per un sender per assolir el cim de la Penya Negra, alerta en aquest tram poc definit i on hem de fer alguna grimpada. També podem gaudir d'unes magnífiques vistes des de la Penya la Caldereta, molt més fàcil i assequible. Desfent el camí fins al mirador de la Caldereta continuem per un bon camí gaudint d'uns paisatges espectaculars. Passem la Coveta i la bassa de la Caldereta. No podem entrar a la Cova del Parpalló perquè està tancada (jaciment arqueològic). Seguint els senyals del SL-CV 79 ens dirigim cap al punt d'inici. Una ruta relativament fàcil i senzilla però d'una bellesa extraordinària.

PictographCar park Altitude 704 ft

Aparcament final pista asfaltada.

PictographRiver Altitude 701 ft

Gireu cap a l'esquerra.

• Photo of Valencia Bonita
    Valencia Bonita Nov 24, 2021

Buena ruta. Hemos hecho una pequeña variación para ver la Cova Oberta. La Penya Negra algo difícil para encontrar la senda.

• Photo of Pepino Acn
    Pepino Acn Nov 24, 2021

Sí, la pujada final a la Penya Negra és una mica complicada i s'ha de fer una petita grimpada. Nosaltres no vam arribar a la cova perquè eixe dia estava plovent.

• Photo of Valencia Bonita
    Valencia Bonita Nov 24, 2021

Val molt la pena la Cova Oberta. Tornarem. Moltes gràcies per la ruta i donar a coneixer Parpalló. Nosaltres som de la Safor. Salutacions.

• Photo of Pepino Acn
    Pepino Acn Nov 24, 2021

De res, ací estem per compartir. Si sou de la Safor us recomane la ruta que he fet avui mateix des de Marxuquera pel barranc de Borrell i baixant per la Penya la Barca. Difícil i dura però de pura fantasia.