Galoogah.valmazoo.valmist caveغار ولمیست روستای ولمازو گلوگاه

Photo ofGaloogah.valmazoo.valmist caveغار ولمیست روستای ولمازو گلوگاه Photo ofGaloogah.valmazoo.valmist caveغار ولمیست روستای ولمازو گلوگاه Photo ofGaloogah.valmazoo.valmist caveغار ولمیست روستای ولمازو گلوگاه

September 10, 2021
September 2021

near Garāyel Maḩalleh, Māzandarān (Iran)

ساعت ۶ونیم صبح جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ از بهشهر حرکت کردیم بطرف گلوگاه . روستای ولمازو . ساعت ۷ونیم شروع کوهنوردی با گروه ۴۵ نفره ونوشه شروع شدبا راهنمایی یکی از اهالی محل. در مسیر یک نقطه هست بنام جفت سنگ انگار یک سنگ خیلی بزرگ رو از وسط با شمشیر تکه کرده باشند. ادامه مسیر حدود ۱۰ کیلومتر میرسیم به چشمه ولمیست . استراحت و صرف چای اتشی و غدا بعد حرکت کردیم به سمت غار بسیار زیبا مسیر صخره های بسیار بلندو جالب میرسیم به غار با کمی احتیاط وارد غار شدیم تا انتها حدود ۵۰ متر رفتیم و به انتهای غار رسیدیم چشم انداز کامل از دریا و کل منطقه. برگشتیم به چشمه به لیوان چای خوردیم و حرکت کردیم به سمت روستا . یک روز بسیار زیبا و به یاد ماندنی ساعت حدود ۸ رسیدیم خونه

Tree

Valmist Fountainچشمه ولمیست

PictographCave Altitude 3,451 ft

Valmist cave غار ولمیست

null

خجالت بکشید از این نامگذاری
    آب ولمیست رو ۵۰ سال پیش لوله کشی کردن برا لمراسک
    تو تقسیمات کشوری، کلباد شرقی و غربی اگه نگاه کنید خط تقسیم این دو کلباد رو ببینید متوجه میشید که این قسمت یعنی ولمیست کجا واقع شده

با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه
    سعی کنید رو داشته های خودتون مانول بدین نه داشته های دیگرانو واسه خودتون بدونین و پز بدین

البته که طبیعت‌گرد واقعی از طبیعت لذت میبره نه اینکه دنبال سرقت جغرافیایی باشه

تکرار نشه

• Photo of shahrbandi
    shahrbandi Oct 6, 2023

خیلی بی ادبی
    اولا من بهشهری هستم و فرقی نداره اون غار مال کجاست
    ثانیا مثلا هم اشتباه کرده باشم این چه طرز صحبت کردنه بیشعور .....

واسه هرجا که باشی باید یاد بگیری هرجا میری به جامعه میزبان احترام بذاری

هنوز نمیدونی جامعه میزبان یا محلی یعنی چی
    فکر میکنی اگر من لمراسکی ببرمت صد کیلومتر اونورتر، من میزبانت هستم
    نه آقای دانا، نه آقای کوهنورد باشعور

یاد بگیریم کوهنوردی یا طبیعت‌گردی فقط به لباس رنگی و تجهیزات و عکس گرفتن و پز دادن نیست
    کوهنورد یا طبیعتگرد اگر واقعا اینکاره باشه اخلاقش پسندیده و الگوی بقیه ست
    نه اینکه توهین کنه
    البته تقصیر شما نیست
    گروه هایی که مثل قارچ سر در آوردن و هر روز تعدادشون تو کل کشور داره زیاد و زیادتر میشه و صرفا جنبه اقتصادی رو در نظر میگیرن و به اعضاشون چیزی یاد نمیدن همین میشه

موفق باشی آقای باشعور

ضمنا
    یادت بمونه ما سر لمراسکمون با کسی تعارف نداریم

و در آخر بگم و دیگه بحث تمام:
    من بی احترامی نکردم
    در اوج عصبانیتم بخاطر این غصبی که با هدف دارن انجام میدن، فقط گفتن خجالت بکشید
    این جمله رو تو جلسات رسمی هم بکار‌ میبرن نه فحشه نه توهین و نه...