Gallina Pelada i Serra d'Ensija per Font Freda

2060
August 8, 2023
August 2023

near Saldes, Catalunya (España)

Deixem el cotxe en un petit espai al costat de la carretera (capacitat per 6 cotxes).
Iniciem la ruta per dins del bosc durant 2km de pujada. Una vegada sortim de la zona boscosa ens trobem amb el Refugi d'Ensija amb bones vistes al Pedraforca. Durant tota la ruta tindrem l'emblemàtica muntanya al darrera (o costat), però sense veure la seva forma de forca.

A 1,5km ja arribem al cim. Tota la ruta de pujada molt ben marcada i sense dificultat. Si ja en tens prou pots baixar pel mateix lloc i tornar al cotxe, però si segueixes, la meva ruta et portarà a fer una volta per tota la serra d'allò més bonica i tranquil·la.

Caminem per tots els turons de la serra deixant enrere la Gallina Pelada. A l'esquerra podem veure el Pedraforca, també part del Cadí-Moixeró, i la Serra del Catllaràs. Si enganxeu bon clima, sense núvols, al fons podeu veure l'olla de Núria i Vallter. Cap a la dreta us trobeu la Serra del Verd i el Port del Comte.

Seguim fent kilòmetres passant per la Creu de Ferro i arribant a un coll on podem decidir si encarar la baixada o fer un últim turó, el Serrat Voltor. Aquest últim es fa en línia recta i grimpant per les roques, i tornar a baixar pel mateix lloc.

Des d'allà tant sols queden 3km de baixada per un torrent. Tot senyalitzat i net (excepte les ortiques!) 1 últim km pel costat de la carretera ens portarà al cotxe.