Gallina Pelada

October 12, 2018
October 2018

near Saldes, Catalunya (España)

Venint per Saldes, per la carretera B-400, passat el Pedraforca, agafem una desviació a l’esquera on s’indica la Serra d’Ensija. Passarem pel Pedraforca Parc Aventura i arribarem a la zona d’aparcament aprop de la Font Freda.

Ens apropem a l’inici de la ruta, a la Font Freda i comencem l’ascensió pel torrent de la Font d’Ensija. La pujada es fa per un camí una mica difós en el bosc, encara que marcat amb el senyals de PR, i amb força pedra amb una pujada exigent per les cames.

En poca estona arribem a la part dels rasos on el bosc s’obra i tenim les millors vistes del Pedraforca i el Comabona mentre fem la pujada. De seguida arribem a la planuria de gespa que ens porta al Refugi. Des d’aquí el camí ens porta de pujada en dues etapes al cim de la Gallina pelada.

Les vistes de la serralada del Cadí són impressionants, sobre tot el Pedraforca, El Comabona, La Tossa d’Alp i altres.

La baixada la fem pel mateix camí fins el Refugi. El Següent pas és arribar a la Creu de Ferro. Podem seguir la carena o baixar al Refugi i seguir les sendes que fan les vaques, cap a la dreta, fins recuperar el PR que ens porta a la Creu de Ferro. En el camí trobem una fita que ens indica quan hem de canviar de direcció en el prat.

El nostre track inclou una desviació per pujar a un turó on hi havia un pal de ferro a les coordenades 42.1836,1.7519 que es pot obviar.

Un cop hem fet l’ascensió a la Creu de Ferro, podem apreciar les vistes cap a llunyania. Tret que hi hagi boira com va ser el nostre cas.

Continuem en la mateixa direcció per a baixar fins un coll on un cartell ens indica com arribar al Barranc de de les Llobateres, per on hem de fer la baixada. La veritat és que el torrent es fa llarg i està ple de dificultat per baixar-lo si no tens pràctica en la baixada per tarteres o torrents amb força pendent.

El primer tram ens va costar una mica fins arribar al punt on hi ha la desviació que puja al Refugi pel Barranc d’Ensija. Hi ha un parell de punts on només hi ha pedra humida que ens obliga a posar cul a terra.