Photo ofGalatsi Mt, Vragkiana-Kokinos Stanos 1894m-Vragkiana ( Ασήμι Γαλάτσι Κόκκινος Στανός ) Photo ofGalatsi Mt, Vragkiana-Kokinos Stanos 1894m-Vragkiana ( Ασήμι Γαλάτσι Κόκκινος Στανός ) Photo ofGalatsi Mt, Vragkiana-Kokinos Stanos 1894m-Vragkiana ( Ασήμι Γαλάτσι Κόκκινος Στανός )

9 mi
June 17, 2017
September 2016

near Vragkianá, Thessaly (Greece)

Viewed 2006 times, downloaded 31 times

Γαλάτσι ( Ασήμι ), Βραγκιανά - Κόκκινος Στανός 1894μ - Βραγκιανά.

Το Όρος Ασήμι ή Γαλάτσι με μέγιστο υψόμετρο 1895μ., άγνωστο σχετικά στην ορειβατική κοινότητα, εντοπίζεται στο δυτικό άκρο του συμπλέγματος των Αγραφων. Στα βόρεια ορίζεται από το Λεσκοβίτικο Ρέμα, στα νοτια από το ρέμα Πλατάνου, στα δυτικά από τον Ασπροπόταμο, ενώ στα ανατολικά διαχωριζεται απο το συγκρότημα Ντελιδημίου Αγραφων.

Διαδρομή από το χωριό Βραγκιανά Καρδίτσας ( συχνά συγχέονται με τα Βραγγιανά Ευρυτανίας ) για την ψηλότερη κορυφή του βουνού, Κόκκινος Στανός 1894μ. Η κυκλική διαδρομή ξεκινά και καταλήγει στο χωριό, ακολουθώντας δασικούς δρόμους και κτηνοτροφικά μονοπάτια. Σήμανση δεν υφίσταται.

Περιγραφή:
Ξεκινάμε από το νότιο-ανατολικό άκρο του χωριού όπου και τελειώνει ο ασφαλτόδρομος ( Σεπ. 2016 ). Ακολουθούμε κακοτράχαλο χωματόδρομο που ανηφορίζει ανατολικά μέχρι υψομέτρου 1075μέτρων, χωρίς να αποκλίνουμε σε διασταυρώσεις για αγροικίες. Στο σημείο αυτό ο δρόμος τερματίζει σε εγκαταλειμμένη στάνη. Από εδώ ακολουθούμε πολυδαίδαλα κτηνοτροφικά μονοπάτια ανηφορίζοντας στην απότομη πλαγιά, αρχικά διασχίζοντας σάρα και στην συνέχεια σύμμεικτο δάσος, μέχρι την κορυφή της ράχης με την ονομασία Σταυρός 1480μ περίπου.

Στο σημείο αυτό όλα τα μονοπάτια συμπτύσσονται και συνεχίζουν επί της ράχης, πάντοτε με κατεύθυνση ανατολική. Αφού περάσουμε δυο πετρόκτιστες στάνες και εγκαταλείψουμε και τα τελευταία δέντρα, φτάνουμε στο σημείο όπου η ράχη συναντά την κύρια και εντυπωσιακή κορυφογραμμή του βουνού ( Σέλα ). Ακολουθούμε το χαρακτηριστικό μονοπάτι που με κατεύθυνση νότιο-ανατολική ανηφορίζει την πλαγιά, με στόχο μικρό διάσελο στην κορυφογραμμή. Το βατό μονοπάτι είναι αρκετά ευκρινές και με σχετικά ήπια κλίση, καταλήγει στο προαναφερθέν διάσελο επί της κορυφογραμμής, σε υψόμετρο 1810 μέτρων.

Επί της πλατιάς κορυφογραμμής συνεχίζουμε με νότια κατεύθυνση (χρησιμοποιώντας πάντοτε μονοπάτι), και φτάνουμε στο ψηλότερο σημείο αυτής, την κορυφή του Γαλατσίου με ονομασία Κόκκινος Στανός 1894μ. Εδώ όπως αναφέρεται και σε χάρτες, υφίσταται υψομετρικός στύλος της ΓΥΣ, αλλά απομένουν μόνο υπολείμματα της βάσης και δεν είναι ορατός από μακριά.

Συνεχίζουμε επί της κορυφογραμμής με νότια κατεύθυνση και πολύ σύντομα φτάνουμε στο τέλος της, όπου και χαρακτηριστική κωνική προ-κορυφή. Από εδώ κατερχόμαστε της σχετικά απότομης πλαγιάς, σε στριφτό μονοπάτι και καταλήγουμε σε οροπέδιο με συγκρότημα κεραιών αλλά και τσιμεντένιες στάνες ( υψόμετρο 1590μ. ). Στο σημείο αυτό, συναντούμε χωματόδρομο ο οποίος κατέρχεται δάσους με κατεύθυνση νότια. Συντομεύοντας όπου είναι δυνατόν τα καγκέλια του δρόμου, φτάνουμε σε πλατύ οροπέδιο σε υψόμετρο 1190μέτρα. Εδώ ο δρόμος στρέφεται δυτικά και τον ακολουθούμε μέχρι υψομέτρου 860 μέτρων, αγνοώντας την διακλάδωση για τον οικισμό Σπαρτήσι. Στην απότομη στροφή τον εγκαταλείπουμε, ακολουθώντας μονοπάτι που κινείται σε ράχη και καταλήγει σε παρεκκλήσι με συστάδα κυπαρισσιών. Η περίφραξη πίσω από το εκκλησάκι εμποδίζει το μονοπάτι, οπότε κατηφορίζουμε τον χωματόδρομο με νότια κατεύθυνση για 300 μέτρα, προκειμένου να προσεγγίσουμε τον κύριο χωματόδρομο. Πρόκειται για τον επαρχιακό δρόμο Βραγκιανών – Διάσελου. Ακολουθώντας τον προς τα δυτικά, καταλήγουμε μετά από 1,2 χλμ. στο σημείο αφετηρίας.

Απόσταση 14.5 χλμ., +1300μ θετικής υψομετρικής.

Γρηγόρης Τζομάκας

Dasomeni Plagia

Δασωμένη πλαγιά, Τα πολυδαίδαλα μονοπάτια περνούν κάτω από τα δέντρα.

Homatodromos

Τέλος του μονοπατιού, χωματόδρομος, Κόβουμε τις στροφές όπου μπορούμε

Kerees

Σύμπλεγμα κεραιών

Korifi Kokinos Stanos 1894m

Η ψηλότερη κορυφή του Γαλατσίου, Κόκκινος Στανός όπου και κατεστραμένος υψομετρικός στύλος της ΓΥΣ. 1894μ.-

Korifogrami

Σημείο επί της κορυφογραμμής του Γαλατσίου, Εντυπωσιακή περιμετρική θέα

Pareklisi

Παρεκκλήσι με συστάδα κυπαρισίων και κοιμητήριο.

Rahi Stavros

Η κορυφή της ράχης που χρησιμοποιούμε για την ανάβαση στην κύρια κορυφογραμμή του βουνού. Σταυρός

Sela

Κίνηση πάνω στην ράχη του Σταυρού.

Telos Dromu

Τέλος του δρόμου, αρχή μονοπατιού

Telos HomDrm Monopati

Εγκαταλείπουμε τον χωματόδρομο για το μονοπάτι της ράχης

Traversa

Το μονοπάτι που τραβερσάρει την απότομη δυτική πλαγιά της κορυφογραμμής και κερδίζοντας ήπια ύψος καταλήγει σε διακριτικό διάσελο.

Vragiana

Τέλος ασφάλτόδρωμου στο επάνω τμήμα του χωριού