Gahor village

near Kalānī, Fars (Iran)

به نام خالق کوهستان

استارت برنامه: از روستای کلانی

مسیری که طی کردیم دارای شیب ملایم بود و در طول مسیر هیچ چشمه‌ای وجود نداشت، تنها در ابتدای پیمودن مسیر با یک منبع آبی رو به رو شدیم. در این منطقه پوشش گیاهی شامل درختان بلوط، ارژن، اهلوک، چای کوهی، بنه، کیل و درختچه‌ها بود. حالت آب و هوا هنگام پیمودن مسیر نیمه ابری بود.
در طول مسیر، سرپرست دستور استراحت در مواقع نیاز به صورت ضرورت صادر می‌کرد و در ساعت ۱۶:۵۰ به مقصد اول باغستان گهر رسیدیم.
تیم مشغول به کمپ زدن برای خواب و استراحت بود. با توجه به شرایط آب و هوا و نبود روشنایی، کیسه خواب، چادر، پانچو و هدلایت اجباری بود. ساعت ۲:۰۰ تا ۶:۰۰ ، بارش باران آغاز شد. پس از بیدار شدن و صرف صبحانه، ساعت ۷:۵۵ صبح وسایلمان را جمع کردیم و به سمت جاده (سر چنگ) حرکت کردیم. در طول مسیر، به دلیل زیبایی طبیعت، وقت زیادی را صرف استراحت‌، دورهمی‌ و عکاسی کردیم. در ساعت ۱۲:۳۵ ظهر به سر جاده رسیدیم و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کوتاهی داشتیم برای سرد کردن. سپس در ساعت ۱۲:۴۵ در راستای شهر حرکت کردیم و در ساعت ۱۳:۳۰ وارد شهر شدیم.
طبیعت مورد نظر بسیار زیبا و دیدنی بود. تمتع از زیبایی های طبیعت به شرط داشتن شناخت و آگاهی لازم از محیط، کلیدی است برای بهره برداری بهینه و از نزدیک تجربه کردن این زیبایی ها. بنابراین، برای رفتن به محل مورد نظر برای کوهنوردی، مهم است که قبل از اینکه بروید، به یک مطالعه دقیق از شرایط و مخاطرات محیط موجود و یادگیری مهارت های لازم در این زمینه بپردازید.