Photo ofFylí Αγ. Κυπριανός- Αγ. Γεώργιος -Διασελο Πανός- Σπήλαιο Πανός- πηγή Ταμίλθι - μπρος πισω Photo ofFylí Αγ. Κυπριανός- Αγ. Γεώργιος -Διασελο Πανός- Σπήλαιο Πανός- πηγή Ταμίλθι - μπρος πισω Photo ofFylí Αγ. Κυπριανός- Αγ. Γεώργιος -Διασελο Πανός- Σπήλαιο Πανός- πηγή Ταμίλθι - μπρος πισω

February 16, 2022
February 2022

near Fylí, Attica (Greece)

Fylí

Εκκίνηση του μονοπατιού προς Αγ. Γεώργιο από το παρκιν της μονής , αριστερά του μοναστηριού, σήμανση καλή με το πορτοκαλί τρίγωνο για περίπου 4,5 χμ. Συνέχεια από την Νεραΐδοπηγή, ΒΔ προς τον δασικό σε 15' με 20', σήμανση με μπλε τετράγωνα. Στον δασικό στροφή αριστερά και σε λίγα μέτρα , δεξιά ( έχει πινακίδα προς σπήλαιο Πανός) σε μονοπάτι , περνάμε την περιοχή Κούμπουλα και φτάνουμε στην κιάφα Πίνη. Στη διασταύρωση με τον δασικό περνάμε απέναντι σε κατηφορικό μονοπάτι που φτάνει σε διασταύρωση , δεξιά προς Αγ. Παρασκευή , ( δεν πάμε δεξιά) πάμε αριστερά και λίγο αργότερα, στη διακλάδωση όπου στρίβουμε αριστερά προς σπήλαιο Πανός ( Αν δεν θέλουμε να πάμε στο σπήλαιο συνεχίζουμε ευθεία). Το κομματι αυτό , περίπου 500μ μήκος, μέχρι το σπήλαιο είναι ορειβατικό με πολύ μεγάλη κλίση γκρεμό αριστερά , πέτρες, και πολύ στενό σε αρκετά σημεία, απαιτεί χρήση χεριών και είναι για έμπειρους. Στο τέλος έχει κατάβαση σε σχεδόν κατακόρυφο βράχο, με λαξευμένα από την αρχαία εποχή πατήματα και σταθερό βοηθητικό συρματόσχοινο. Το σπήλαιο ήταν γεμάτο με νερό. Μιά απότομη κάθοδος οδηγεί στο φαράγγι της Γκούρας, με το ποτάμι ορμητικό με πολύ νερό, που ήταν αδύνατο να περαστεί απέναντι. Επιστροφή από τα ίδια μεχρι την διασταύρωση, από όπου το μονοπάτι με μωβ σήμανση οδηγεί στην πηγή Ταμίλθι. Επιστροφή από τα ίδια