فیل زمین زمستانه ۱۴۰۱/۱۰/۳۰

1959
January 20, 2023
January 2023

near Lavāsān-e Bozorg, Tehran (Iran)

🛑موقعیت قله فیل زمین:
قله فیل زمین با ارتفاع ۳۳۵۰ متر از قلل منطقه لواسانات بوده و از شمال به دشت لار و از جنوب به روستای لواسان بزرگ مشرف است.
این قله در مرز بین ۳ منطقه حفاظت شده لار، ورجین و خجیر قرار دارد.
خط الراسی که این قله بر روی آن واقع است از جاده هراز در شرق تا جاده فشم در غرب کشیده شده است.
قلل این خط الراس از شرق به غرب:
گل زرد، سیاه پلاس، فیل زمین، گاوبینی، سرسیاه غار۳و۲و۱، پرسون، سیاه ریز، ریزان، سیاه لت، آتشکوه، مهرچال، پیرزن کلوم، همهن و اسپیدچال

🏔مسیر های صعود به فیل زمین:
مسیر های صعود این قله اکثرا پر شیب و از طریق یال هستند:
۱. مسیر جنوب غربی(مسیر این برنامه)
۲. یال جنوبی
۳. لواسان بزرگ_مسیر خط الراسی از قله گاوبینی
۴. روستای ایرا_ گردنه جنوبی قله ( نارده)_ یال جنوبی _ قله
۵. روستای ایرا_ گردنه شرقی قله_ یال شرقی_ قله
۶. از جبهه شمالی و دشت لار

🏔🏔🏔 شرح برنامه قله فیل زمین:
ساعت ۴ از میدان آرژانتین به سمت جاده جاجرود (لواسان بزرگ) حرکت کردیم بعد از ۱و نیم ساعت به پای کار رسیدیم بعد از معارفه و گرم کردن با حرکات نرمشی پیمایش را آغاز کردیم بعد از حدود ۲ ساعت پیمایش از کف دره کنار درخت سیب برای صرف صبحانه نیم ساعتی استراحت کردیم. سپس به سمت یال اصلی حرکت که یک ساعت زمان برد بعد روی خط راس قرار گرفتیم که دست به سنگ جزئی داشت بعد از ۲ ساعت پیمایش روی خط راس به شیب زیر قله رسیدیم و بعد از شیب حدود ساعت ۱۲۳۰ روی قله قرار گرفتیم و بعد از یه استراحت و گرفتن عکس های یادگاری مسیر فرود را از مسیر زمستانه انتخاب کردیم که به توجه به حجم برف سنگین تا کف دره ما برف کوبی داشتیم.
نکته خیلی مهم اینکه که در صعود های زمستانه باید شرایط منطقه رو در نظر بگیرم ممکنه مسیر فرود از همان مسیر صعود انجام بشه خیلی بهتره