← Part of Samanlı Dağları

Fulacık'tan Yalakdere'ye ( 2022 04 )

Photo ofFulacık'tan Yalakdere'ye ( 2022 04 ) Photo ofFulacık'tan Yalakdere'ye ( 2022 04 ) Photo ofFulacık'tan Yalakdere'ye ( 2022 04 )

April 6, 2022
April 2022

near Fulacık, Kocaeli (Türkiye)

İzmit Körfezi’ni Hereke’den bindiğimiz motorla geçtik, Karamürsel Otogar’ından Fulacık Köyü’ne giden minibüse ise tam zamanında yetiştik, minibüs sürücüsü son durağı olan Kızderbent’e giderken şöyle bir göz atmamız için bizi Valide Köprü’ye bırakma inceliğini gösterdi ve sonra tekrar gelip Fulacık Köyü’ne kadar bıraktı.

Sabah saatlerinde beklenen sağanak geçişine de tam burada yakalandık işte. Bir taraftan rüzgar, bir taraftan karadeniz yaylalarını andıran duman daha ilk adımlarımızda neredeyse dört mevsimi yaşattı hepimize. Sislerin sarıp sarmaladığı o büyülü atmosfer biz alçalıp hava yükseldikçe kayboldu kısa sürede. Sonrasında güneşle saklambaç oynadık uzun süre.

Takip ettiğimiz sırt hattı meşe ormanları arasında alçaldıkça çiçekler çoğaldı, bahar coşkuyla her yanı kapladı çok geçmeden. Ballıbabalar, papatyalar, hercai menekşeler, hodan otları daha neler neler. Çiçeğe durmuş erikleri ve kızılcıklarıda unutmamalı tabi.

Bir de baharla beraber gelen göçmen kuşları . Taze çayırlarda koşturan Akkuyruksallayanlar, ıslıkları bize döndüğünü fısıldayan çıvgınlar, ilk şarkılarını söyleyen orman toygarları ve tepemizden süzülen yılan kartalları.

Yürüyüşü bitirip Yalakdere’ye vardığımızda Karamürsel’e dönen köy minibüsünüde kacırmadık.

Toplu taşıma araçlarıyla , üstelik de denizdekileri kullanarak bir yürüyüş rotasına gitmek, yöre insanını, oradaki yaşamı, kültürü daha yakından tanımak keyifli ve bulunmaz bir fırsat oldu hafta sonu hepimiz için. Bu sıcak, samimi gün ve yürüyüş de bizimle beraber olan tüm dostlaraysa bir kere daha, yürek dolusu teşekkürler...