← Part of Samanlı Dağları

Fulacık'tan Yalakdere'ye ( 2019 04 )

Photo ofFulacık'tan Yalakdere'ye ( 2019 04 ) Photo ofFulacık'tan Yalakdere'ye ( 2019 04 ) Photo ofFulacık'tan Yalakdere'ye ( 2019 04 )

April 29, 2019
April 2019

near Fulacık, Kocaeli (Türkiye)

Yeni bir parkuru adımlayacak olmanın heyecanıyla Yalakdere’deki kahvede yudumluyoruz sabah çaylarını. Sonrasında İznik Gölü’ne küçük bir bakış atıp , Fulacık’ın hemen üstünde, Samanlı Dağlarının son günlerde serin esen rüzgarı altında giriyoruz parkura. Sırt boyunca ağaçsız, çıplak çayırlar boyunca alçalan patika çok geçmeden meşelerin hakim olduğu yamaçlara kavuşuyor.
Rengarenk çiçekler ve daha yeni açmış yeşil bahar dalları arasında rahat bir tempoda ilerliyor yürüyüşümüz. Gene de kısa nefes molaları vermeyi ihmal etmiyoruz.Tepemizde dolaşan Şahin ve Yılan kartalları, vadinin derinliklerinden sesi gelen Guguk kuşu, ayakları bir türlü yere değmeyen Akkarınlı Ebabiller ve buraları yıl boyu bekleyen Alakargalar en çok rastladığımız, duyduğumuz kuş türleri.
Rahat bir tempo ve keyifli bir yürüyüş bizi aracımızla tekrar buluşturuyor. Rüzgar almayan bir noktada verdiğimiz bu molayla son günlerin soğuğuna inat bedenlerimizi güneşin sıcaklığına teslim ediyoruz. Ona eşlik eden demli birer çaysa günün küçük birer mükafatı oluyor.
Sonrasında Yalakdere’ye kadar kısa ama keyifli bir yürüyüşümüz daha var. Kösem Sultan tarafından yaptırılan Valide Köprüyse dönüş yolundaki son durağımız.