Fruška gora zapad, Vizić

August 4, 2019
August 2019

near Vizić, Vojvodina (Serbia)

3. avgust 2019. godine
vodič Milenko, broj učesnika 19

Moj prvi odlazak u ovaj deo Fruške gore. Milenko je na osnovu postojećih trekova i njegovog dolaska na jednu akciju u tom delu pripremio stazu. Ja sam samo navijao da stazu malo produžimo i odemo do centra Erdevika, no moj predlog nije prošao.

Stigli smo u Erdevik oko pola 9, kiša je padala, po prognozi trebala je stati oko 9. Verovao sam u prognozu i svoj instikt, nisam poneo kabanicu niti sam se obukao nešto posebno za kišne uslove. Krenuli smo tamo gde asfalt prestaje i odmah na prvoj raskrsnici, kod fudbalskog terena skrenuli ka šumi. Prešli smo potok Moharač i prepustili se Milenkovom izboru. Naravno da je kiša prestala da pada u 9 sati pa su gotovo svi počeli da skidaju kabanice.

Staza je bila blatnjava, očigledno je kiše bilo i prethodni dan, no, to nam nije smetalo da sa velikim uživanjem hodamo kroz šumu. Naišli smo na jedan izvor, ako se dobro sećam izvor Sv. Đorđa, zatim smo nastavili stazicom uz potok pa blago uzbrdo do puta koji nas je doveo do jezerceta na lokalitetu Banja.

Nekoliko klupa i stolova poslužili su za nešto duži odmor, doručak i uživanje u lepom ambijentu koje krasi malo jezerce. Sledilo je hodanje asfaltnim putem ka jezeru Bruje. Par labudova sa mladim labudićima je dodatno ukrasio prelep ambijent jezera. Betonska brana je poslužila za predah i meditiranje uz pogled u vodenu površinu.

Putem oko jezera nastavili smo dalje, zašli ponovo u šumu, Milenko nas je tu malo prošarao levo-desno mada sam ja našao jednostavan put koji vodi pravo, no, nema veze, i ovako je bilo zanimljivo. U dlajini smo već videli toranj crkve u Erdeviku. Izašli smo iz šume i putem kroz njive došli do asfaltnog puta koji od Erdevika vodi ka jezeru Moharač i dalje tucanikom ka Viziću.

U Erdevik definitivno nismo otišli, svratili smo do brane na jezeru Moharač. Do završetka pešačenja preostalo je samo da pratimo nedavno obnovljen put ka Viziću, put posut tucanikom i lomljenim asfaltom. Samim tim bilo je manje uzbidljivo i zanimljivo ali smo svi zaključili da je celokupna staza vredela dolaska. Akciju smo završili ispred seoske prodavnice, već kako dolikuje na ovakvim akcijama.

Aleja, naisli na markacije

Lep pogled

Odmoriste

Put Za Vizic

Odvajanje ka Erdeviku (1,3 km)

Makadam

tucanik, put Za Vizic

Put Za Vizic

vikendica

Vizic, kraj asfalta, pocetak pesacenja