Fruška gora, Sremski Karlovci

February 22, 2015
February 2015

•   3.7 1 review

near Sremski Karlovci, Autonomna Pokrajina Vojvodina (Serbia)

22.02.2015.
Fruška gora
PK Spartak, Subotica
broj učesnika 48

Polazak iz Sremskih Karlovaca nakon 45-minutnog boravka u društvu turističkog vodiča koji nas je upoznao sa istorijom ovog gradića.

Pešačenje smo započeli kod česme Četiri lava (GPS sam uključio nešto kasnije). Putem preko Magarčevog brega smo krenuli ka manastiru Velika Remeta trudeći se da izbegnemo blato gde god je to bilo moguće. Od manastira nastavljamo nemarkiranom stazom ka grebenu pored šumarske kuće, tu sam išao danas prvi put. Uskoro smo ugledali info table NP Fruška gora (http://www.npfruskagora.co.rs/cir/turizam/planinarenje.html) sa podacima o ovoj stazi. Staza mi se mnogo više dopada od one transverzalne (tj. staze Bukovačkog maratona) koja se asfaltnog puta silazi ka manastiru.

Izlazimo na asfalt, počinje kiša, srećom kratkotrajna i ne mnogo jaka. Do Stražilova se spuštamo veoma strmom plavom markacijom, spuštanje je po blatnjavom, klizavom terenu bilo polako ali sigurno i oprezno. Na Stražilovu se deo grupe vraća asfaltnim putem ka Sremskim Karlovcima, nekoliko učesnika odlazi u planinarski dom na osveženje i predah, dok većina kreće maratonskom markacijom ka Brankovom grobu. Spuštamo se serpentinama ponovo do spomenika Branku Radičeviću i penjemo zatim do doma.

Nakon predaha u planinarskom domu nastavljamo nemarkiranom stazom ka Sremskim Karlovcima putem prema jezeru Podvezirac. Zbog manjih zastoja nastalih kašmnjenjem nekoliko planinara vodeća grupa se odvojila i propustila da skrene na put koji vodi do samog jezera tako da ćemo posetu ovom jezercetu ostaviti na neku drugu priliku.

Pomalo obilaznim i dužim putem ulazimo u Sremske Karlovce gde se akcija završava. Odavno nisam vodio skoro 50 planinara na neku akciju i odavno se nisam ovoliko umorio zbog mnogo čega. I pored svega mislim da je akcija uspela i da su svi zadovoljni.

Planinarski dom Strazilovo

Pd Strazilovo

• Photo of aleksatomic88
    aleksatomic88 Oct 15, 2018

good

• Photo of Slobodan Brekić
    Slobodan Brekić Oct 6, 2019

Odličan trek
    Prelepa staza za rekreaciju i uživanje