Fruška gora, manastirska transverzala, prvi deo

Photo ofFruška gora, manastirska transverzala, prvi deo Photo ofFruška gora, manastirska transverzala, prvi deo Photo ofFruška gora, manastirska transverzala, prvi deo

March 7, 2020
March 2020

near Prnjavor, Vojvodina (Serbia)

7. mart 2020. godine
broj učesnika 57
vodič Milenko
trasa: manastir Krušedol - manastir Grgeteg - manastir Velika Remeta - manastir Krušedol

Milenkova ideja da se kroz pet pešačenja tokom godine obiđu svi manastiri na Fruškoj gori naišla je na veliko interesovanje članova udruženja, za akciju se tražilo mesto više.

Kiša na dan akcije, virus korona otkriven dan ranije, ko zna koji još razlozi, uticali su da se u subotu ujutro u busu nađe 57 učesnika, spremnih da krenu na pešačenje čak i ako kiša bude padala.

Uz jednu pauzu na pumpi pre Novog Sada, priznajem nije baš uobičajena praksa ali nekada treba menjati običaje i navike, stigli smo oko 9.15 sati ispred manastira Krušedol. Kiša je još uvek padala, nije nam bilo druge nego da se spremimo za takve uslove i nakon kraće posete manastiru krenemo dalje po planu akcije.

Milenko je poveo kolonu asfaltnim putem, pretpostavio sam da će tako uraditi kako bi izbegao blato na delu staze koja od Krušedola vodi ka Grgetegu preko njiva. Tabanali smo tako satićak vremena asfaltnim putem uz kišu koja je još uvek padala. Meni lični nije ni najmanje smetala. Preuzeo sam ulogu čistača, sasvim mi je prijalo da budem na začelju kolone iako se dešavalo da sam sa još nekolicinom istomišljenika znao zaostajati i po 15-ak minuta za čelom kolone. Srećom staza mi je poznata pa nije bilo problema oko orijentacije.

I u manastiru Grgeteg i u manastiru Velika Remeta bilo je sasvim dovoljno vremena za posetu, za one koje je to zanimalo, ili za duži odmor za sve ostale. S obzirom da sam stizao kao poslednji meni su i te pauze bile znatno kraće, taman koliko mi je bilo dovoljno da malo predahnem iako je staza bilo lagana. Završni deo pešačenja je možda i bio najblatnjaviji i najklizaviji ali su svi bez poteškoća stigli do manastira Krušedol odakle smo i krenuli i gde nas je čekao autobus.

Kratka i lagana staza, nadam se da se svima dopala. Nastavak sledi u maju kada ćemo pešačiti pored manastira Novo i Staro Hopovo.