Fruška gora, Manastirska transverzala 5.deo

Photo ofFruška gora, Manastirska transverzala 5.deo Photo ofFruška gora, Manastirska transverzala 5.deo Photo ofFruška gora, Manastirska transverzala 5.deo

October 24, 2020
October 2020

near Vizić, Vojvodina (Serbia)

24. oktobar 2020.
Manastirska transverzala, 5. deo
ukupno učesnika 64
vodič Milenko

trasa: Vizić - manastir Đipša - manastir Kuveždin - manastir Petkovica - manastir Šišatovac

Poslednju deonicu Manastirske transverzale započeli smo u Viziću. Kiša je padala, nadali smo se da će prestati ali je većim delom dana padala, sitna, ne mnogo problematična za nas iskusne dok je za one nove članove i manje iskusne bilo jedno novo iskustvo.

Veći problem je bilo blato, ono lepljivo, teško, što se nakači na cipele i ne misli da otpadne. Bez obzira na sve okolnosti cela staza je prepešačena u dobroj atmosferi svih učesnika.

Prvi deo je bio do manastira Đipša, kratka deonica, uz jedno manje provlačenje kroz šipražje kojim nas je MIlenko poveo s namerom da izbegne hodanje putem ali na kraju nije bilo druge nego izaći na put.

Od Đipše do Kuveždina je bio i najteži deo današnjeg pešačenja, duga deonica, sa jednim problematičnim delom gde se planiranom stazom nije moglo jer je potpuno zarasla pa smo malo obilazili što ne bi bio problem da taj deo nije potpuno blatnjav i klizav što nas je usporavalo, Do manastira Kuveždin smo poslednji deo hodali asfaltnim putem.

Od Kuveždina do Petkovice se kolona malo razvukla ali nije bilo problema jer je vidljivost dobra, manje više se hodalo putevima kroz njive. Blata je i uvom delu bilo na izvoz.

Od manastira Petkovica do Šišatovca smo pratili asfaltni put i markacije transverzale koje su danas bile većim delom dobar orijentir kuda dalje.

Na kraju je 13 učesnika dobilo mali poklon od vođe akcije, oni su bili učesnici u svih pet delova ove akcije i na taj način prešli 90-ak km i posetili 15 manastira na Fruškoj gori.

asfaltom ka manastiru Kuvezdin

Fruskogorska

Bunar

manastir Djipsa

Reservation/National Park Boundary

neprohodno desno

Staza

Parking

pokusaj da se izbegne put