Fruška gora (Jabuka-Bešenovo-Mala Remeta-Jazak-Vrdnik)

Photo ofFruška gora (Jabuka-Bešenovo-Mala Remeta-Jazak-Vrdnik) Photo ofFruška gora (Jabuka-Bešenovo-Mala Remeta-Jazak-Vrdnik) Photo ofFruška gora (Jabuka-Bešenovo-Mala Remeta-Jazak-Vrdnik)

August 1, 2021
July 2021

near Bešenovački Prnjavor, Vojvodina (Serbia)

31.07.2021.
4. deo Manastirske transverzale
vodič Milenko M.
učesnika 21

Polazak na pešačenje je bio kod spomenika Jabuka, ujedno jedna od KT Fruškogorske transverzale.
Kontra maratonskom stazom krenuli smo ka manastiru Bešenovo. POslednji put sam ovuda išao pre više od 10 godina, od tada se manastir izgradio. Bila je ovo prilika da vodim kako to sada izgleda i ujedno da se prisetim nekih davnih dana i prelazaka Fruškogorskog planinarskog maratona kada je KT bila ispod velikog stabla a ostaci manastira bili su još zatrpani u gomili šuta.
Drugi motiv mi je bio jezero Beli kamen, kada sam već tu bila je to prilika da odemo do jezera. Prijatno sam se iznenadio lepotom jezera i bojom vode.

Nastavak pešačenja bio je trasom transverzale, na jednom mestu smo promašili skretanje pa smo malo hodali više asfaltom. Sledeća stanica i prilika za pauzu je bila kod manastira Mala Remeta. Do njega smo stigli probijajući se zaraslom stazom transverzale, očigledno je da se asfaltni put mnogo češće koristi od planinarske staze.

Od Male Remete staza vodi ka selu Jazak pa dalje asfaltnim putem ka izvoru vode Jazak i manastiru. I na izvoru Jazak sam se po prvi put zadržao, obično je tamo uvek gužva koja me je do sada uvek odvratila od namere da natočim vode ali sada sam i za to imao priliku.

Od manastira Jazak smo maratonskom stazom strmo uzbrdo krenukli ka Carini kod lovačke čeke skrećemo na put pored livade pod detelinom i kroz šumu se spuštamo u Vrdnik gde završavamo pešačenje.

Izvor Jazak

jezero Beli kamen (Besenovacko jezero)