Fruška gora, 1. etapa Fruškogorske transverzale

Photo ofFruška gora, 1. etapa Fruškogorske transverzale Photo ofFruška gora, 1. etapa Fruškogorske transverzale Photo ofFruška gora, 1. etapa Fruškogorske transverzale

January 29, 2023
January 2023

near Bukovac, Vojvodina (Serbia)

29. januar
učesnika 60
vodič Jugoslav

Prva etapa Fruškogorske transverzlae koju nameravamo prepešačiti u narednom periodu u više etapa započela je danas, u nedelju 29. januara uz učešće 60 članova udruženja.

Autobusom Sutraveltransa dolazimo do Bukovca odakle pešačimo do planinarskog doma Stražilovo, verovatno najkomfornjeg doma na Fruškoj gori. Deo ekipe silazi do Čardaka gde zvanično započinje prelazak transverzale, dok ostatak ekipe vreme provodi u domu.

Povratkom grupe do doma krećemo istom stazom ka Avali i Direku, usput na kratko napuštam stazu kako bih u aplikaciji Hillhunter overio jednu kotu na FG, Srednji čot.

Prolazimo pored krsta i polako ulazimo u šumu i dolazimo do spomenika Masna ćupa. Za istoriju vojvođanskog planinarenja značajna kota, 1924. godine na Đurđevdan tu je osnovano planianrsko društvo Fruška gora, preteča svih društava u Vojvodini.

Sledi uspon, polako osećam zamor materijala ali se ne dam lako, na kratko ponovo napuštam trasu transverzale i nešto kraćom stazom dolazim do Debelog hrasta. Sledi strmi spust pa talasanje ka Glavici, opet ne idem transverzalnom trasom nego biram zelenu stazu ka domu Zanatlija.

U domu se kratko zadržavamo, vodič je planirao dužu pauzu u domu Orlovo gnezdo. Spuštamo se do Paragova, ovaj deo je dosta raskvašen i blatnjav. Prelazak puta i uspon na domu Orlovo gnezdo, Pre samog skretanja za dom odlučujem da odem pravo na Popovicu u dom Železničara.

Uz prijatno ćaskanje sa tamo zatečenim planinarima i poznanicima prolazi vreme do dolaska cele grupe i našeg povratka za Suboticu.

Avala (315 m)

Debeli hrast (442 m)

napustam trasu FGT

Planinarski dom 'Strazilovo' KT-1 FGT

Planinarski Dom „Zanatlija“ pod Glavicom

Planinarski dom „Zeleznicar“

ponovo napustam trasu FGT

preko snegom pokrivene livade (oranice)