Photo ofFrig Yolu: Gökbahçe, Sarıcaova, Asmainler Saklı Vadi (Güney), Yukarıyayla, Gökbahçe Loop (H1 Halka Rotası) [Saha Raporu] Photo ofFrig Yolu: Gökbahçe, Sarıcaova, Asmainler Saklı Vadi (Güney), Yukarıyayla, Gökbahçe Loop (H1 Halka Rotası) [Saha Raporu] Photo ofFrig Yolu: Gökbahçe, Sarıcaova, Asmainler Saklı Vadi (Güney), Yukarıyayla, Gökbahçe Loop (H1 Halka Rotası) [Saha Raporu]

one day 3 hours 25 minutes
1940
March 21, 2016
March 2016

near Gökbahce, Eskişehir (Türkiye)

Nefis, uzun ve -mecburen- kamplı bir hafta sonu yürüyüşü! Frig Yolu Kitabı'nda "H1" olarak geçen bu uzun rota, Kümbet, Çukurca Yazılıkaya, Oynaş rotasına göre daha az tarihi yerden geçiyor, ama manzaralar çok güzel.

Ulaşım:
Eskişehir'e İstanbul ve Ankara'dan en iyi ulaşım yolu hızlı tren. Hızlı tren biletleri bir kaç gün önceden tükendiğinden dolayı erken rezervasyon ister.
Gökbahçe Köyü'ne, Eskişehir-Afyon seferini Seyitgazi üzerinden yapan otobüsler kullanılarak ulaşılabilir. Buzlu ve Kamil Koç, yaklaşık her 1.5 saatte bir bu güzergahta sefer yapiyorlar. Ancak dikkat; her Afyon-Eskişehir otobüsü Gökbahçe'den geçmez - sormak lazım. Yolculuk 1.5 saat sürüyor. Otobüs saatleri için, http://buzlu.com.tr/ . Mart 2016 itibari ile, Buzlu'nun, Eskişehir'den sabah 8'de hareket eden bir otobüsü var. Gökbahçe'nin ana yolda, ufak bir "otobüs durağı" var, burada dikilerek ilk gelen otobüs durdurulabilir.

Gökbahçe 'nin üzerinde olduğu Afyon Eskişehir karayolunda araç geçişi az, otostop mümkün, ama sabır ister.

Su, Yiyecek ve Lojistik
Gökbahçe'de bakkal var ama çoğu zaman kapalı, kahve var ama ancak akşamları açılır. Sarıcaova'da ve Yukarıyayla'da bakkal, ya da kahve yok. Sarıcaova camii ben gittiğimde kapalıydı. Ancak gasılhanesinde, bir elektrik prizi var, buradan GPS şarj edilebilir (haklarını helal etsinler).
Yol boyu çeşmeler işaretli, bazıları ("nazlı çeşme" dediklerim) çok az akıyorlar. "Akarsu" olarak işaretlediğim, yolun altından minik bir menfezden geçen minik dereden su içtim, sağlığım bozulmadı. Yazın bunların bir kısmı kurumuş olabilir.
Bu rotayı kampsız yapmak biraz güç olacaktır; güzergahın ortalarında pek yerleşim yok. Ancak belki Fethiye Köyü ya da Alanlı Köyü ya da başka bir yerleşimde muhtarla telefonda görüşülerek, ev misafirliği ayarlanabilir.

Coğrafya
Nefis! Çam ormanları, ovalar, ilginç kaya oluşumları. Patikalar fazla kullanılmıyor, etrafta pek kimse yok. Çöp neredeyse hiç yok. Rotanın son kısmında, Yukarıyayla - Gökbahçe kısmının ilk iki kilometresi asfalt, geri kalan her yer toprak yol / patika.
Yolun en güzel ve dramatik yerleri;
Gökbahçe-> Sarıcaova: güzel vadi ve orman geçişi, ovaya varış, nefis bir rota. Ancak kitapta 3 saatte geçilebilir denmesine karşın, ben tempolu 4 saatte yürüyebildim. Keçi yollarına sıklıkla giriliyor.
Sarıcaova -> Asmainler Saklı Vadi: nefis bir kesim, vadi yürüyüşü harika.
Asmainler Saklı Vadi -> Yukarıyayla: Başta geniş toprak orman yangın yollarından geçiyor, buraları, rotanın diğer kesimleri kadar yürek hoplatan tarzda değil, ama neyse ki, sonradan Kaya Mezarlarına doğru, keçi yollarına giriyor. Ardından yine geniş, yürüyüşü kolay bir toprak yoldan, Yukarıyayla'ya varıyor.
Yukarıyayla -> Gökbahçe: İlk iki km asfalt, sonra geniş toprak yoldan geçiyor. Fazla bir numara yok burada.

Navigasyon
İşaretlemeler yeterli, ancak GPS de şart. Bazı orman patikalarında rotayı kaçırıp, istikamet belirleyip yürüdüm. Asmainler Saklı Vadi -> Yukarıyayla doğrultusunda, geniş toprak yollarda, pek işaretleme yok, zaten düz gidiliyor.
Dere geçişleri var, ancak bunlardan kaçınmak kolay; rotanın geçtiği toprak yol dereyi kesiyorsa da, dereyi kesmeden aynı yakadan devam eden daha ufak bir patikada yürünerek, dere geçişleri engellenebiliyor. Özellikle Asmainler'de ben dereyi sadece bir kere geçtim, gerisinde hep aynı yakada yürüdüm. Oysa ana traktör yolunu izlesem, yüzbin kere dere geçmem gerekecekti.

Görülmeye Değer Yerler, ve Rotanın Diğer Özellikleri
- Bahşeyis Anıtı, Asmainler girişinde eski mezarlık, Frig kaya mezarları,
- Uzun bir rota, ancak gerekirse kısaltılabilir (bkz Alternatif Rotalar),
- Midas rotası kadar çok Frig tarihi noktasından geçmiyor,
- Geçtiği köylerde pek insan yoktu. Hatta sadece çobanlar vardı diyebilirim. Sosyal bir rota değil,
- Buna karşın yalnız kalmak için biçilmiş kaftan!

Alternatif Rotalar
Gerekirse, Sarıcaova'dan Döğer'den çıkılarak, rota kısaltılabilir. (Gökbahçe'den güneye doğru başlandıysa)
Gerekirse, Kaya mezarlarından Fethiye'ye çıkılarak, rota kısaltılabilir. (Gökbahçe'den kuzeye doğru başlandıysa)

Bisiklete Uygunluk
Gökbahçe-> Sarıcaova arası, oldukça teknik kalıyor. Diğer kesimler daha kolay geçilebilir. Asmainler kolay geçilir (bolca nehir geçişi ile). Yukarıyayla'ya giderken, kaya mezarları tarafında patikalar, keçi yoluna dönüyor.

Ad: 2016-03-19 10:04

mola1

nazli cesme

cesme kuvvetli

Eski Mezarlar (Frig degil)

nazli cesme (kamp yerim)

kuru kuyu

akarsu

nazli cesme

harabe ev

Frig Kaya Mezarlari

cesme

Buyukyayla Koyu cikisi, Cesme ve Piknik Alani (kampa uygun)

ana yol kesisim

Alanli Koyu (muhtemelen)

Fethiye Koyu

Doger Mah.

Saricaova Koyu

Gokbahce Koyu Kahve

• Photo of Sercan’
    Sercan’ Nov 16, 2021

Öncelikle rotayı buraya yüklediğiniz için çok teşekkür ederim. 5-6 Kasım 2021 tarihlerinde rotanızı takip ettim. Sarıcaovaya varmadan gölü de görmek istediğim için 1.5 saat kadar rotadan çıkıp tekrar bağlandım. 5 yıl önce kamp yaptığınız yerde kamp attım. Çekim yapa yapa yürüdüğümden de olsa gerek manzaralar bana da çok güzel geldi. Sonbaharın sabah sisleri ve yerdeki kırağıyla beraber çokça sinematik manzara ortaya çıktı.
    Rotayı takip etmek isteyen arkadaşlar, Sarıcaova köyünde yaşayan iki kafadar Selahattin ve muhtar Ersin abiye kitap götürebilirlerse onları çok mutlu ederler. Bi çay - ekmek arası peyniri hakedersiniz orası kesin :)

• Photo of dantelk
    dantelk Nov 16, 2021

Aman, lütfen çekimlerinizi paylaşın, merakla bekliyorum :) Çok teşekkürler yorum yazdığınız için. Kamp yerimin de yeniden canlanmış olmasına çok sevindim.