Photo ofFredes, Cantaperdius, coll Triadors, Mas del Ric de Fredes, S. Miquel de Espinalva,Mas Morera, Tossal dels Tres Reis, GR.. Photo ofFredes, Cantaperdius, coll Triadors, Mas del Ric de Fredes, S. Miquel de Espinalva,Mas Morera, Tossal dels Tres Reis, GR.. Photo ofFredes, Cantaperdius, coll Triadors, Mas del Ric de Fredes, S. Miquel de Espinalva,Mas Morera, Tossal dels Tres Reis, GR..

April 20, 2024
April 2024

near Fredes, Valencia (España)

Ruta circular des de Fredes passant per:
- Cantaperdius.
- Coll Triadors.
- Mas del Ric de Fredes (4.1 km)
- Font d'Arcos (6.6 km)
- Sant Miquel d'Espinalvà (9.0 km)
- Mas de Morera (11.8 km).
- Font del Teix.
- Tossal dels Tres Reis (13.8 km)
- Pinar Pla - GR.
- Roca Blanca (17.6 km)
-Fredes.
- Bona circular sortint del mateix poble de Fredes.
Per la pista del Pinar Pla, abans de arribar a la caseta blanca, a la dreta veiem unes fites i el sender de pujada, està molt ben arreglat.
L' anem seguint fins el Coll Triadors on agafem la pista ( una mitja hora) fins al Mas del Ric de Fredes.
Al Mas hem donat uns tombs , doncs no veiem la sendera, ( fan treballs forestals i ho deixen bastant trinxat tot).
Hem tornat al Mas i passant per l' esquerra, per davant del corral ,
a la primera pista secundària a la dreta la seguim i ja fem cap a una clariana i unes fites, les deixem a l' esquerra i a la dreta ja veiem el sender.
Ja el seguim molt bé, va per un bosc preciós de pins rojals i pinasses. Arribem a la Font d' Arcos i poc després a Sant Miquel de Espinalva. Es un tram molt bonic i de bon cami.
Deixem Sant Miquel per la pista que va al Tossal, la seguim una estona fins trobar a la dreta un desviament que porta al Mas de Morera.
Seguim la pista uns 100m i per l' esquerra un desviament( quasi no és veu) ,anem per un antic camí ample però avui molt tapat per els arbres, rosers silvestres.... trobem una fita a l' esquerra per baixar a la Font del Teix, una capelleta molt bonica però molt embardissada.
El camí més o menys seguim una mica de traça, trobem una fita gran al mig i poc després és va tapant molt tot i entre boixos, rosers ..... és tracta d' anar pujant amunt fins trobar ja un camí transitable que va cap a l' esquerra i surt a la pista just a la pujada al Tossal.
Baixem del Tossal per la sendera, que en forta baixada torna al Mas del Ric.( Tornem a trobar els treballs forestals).
Desde el Mas anem per pista uns metres cap el Pinar Pla, on agafem rl GR fins a Fredes passant per la Roca blanca...
És un tram bonic, llàstima que ara trobem tots els boixos morts per la papallona, fa molta pena tot.
Arribem a Fredes.
Si no voleu complicar- vos desde Sant Miquel seguiu la pista fins el Tossal i no tindreu problemes.

PictographTree Altitude 3,589 ft

El camí entre grans pinasses i rojalets, altíssims!!!