Frares encantats i roca foradada des de Can Maçana

February 24, 2019
February 2019

near El Bruc, Catalunya (España)

La ruta comença al pàrquing de Can Maçana i ressegueix la travessa dels frares encantats de Montserrat (des de la Portella, sense passar pel refugi Vicenç Barbé) i un cop acabat torna per la roca foradada fins tornar al pàrquing, completant una volta de 9 km i uns +1300m de desnivell .

La ruta travessa un dels paratges amb les vistes més impressionants de Montserrat, tota la regió d'agulles dels frares encantats i acaba sobre la roca foradada, un mirador natural sobre la Catalunya Central.

===Orientació===

Pel que fa a orientació no és difícil, fins el coll de la Portella anem seguint les marques de PR (groc i blanc) cap al refugi de Vicenç Barbé. Just dalt de la Portella (és la primera canaleta que passem), tombem a l'esquerra, seguint unes marques vermelles, que ens acompanyaran fins al Portell estret, on tornarem a seguir un moment les indicacions cap al refugi Vicenç Barbé, per girar ràpidament a mà esquerra, on marques blau clar ens portaran fins a Coll de Porc.

Des d'aquí només cal seguir el GR, que ens portarà fins al peu de la roca foradada, on haurem d'estar atents a desviar-nos si hi volem anar, ja que no hi ha cap senyalització avisant (tot i això, el desviament és força obvi). Nosaltres vam pujar dalt de la roca foradada (seguint un camí pel mig del bosc que ens va deixar al peu d'una zona de cadenes), però és totalment voluntari.

Un cop feta la visita (com a mínim fins al forat, podríem dir que obligatòria) només hem de desfer el camí per tornar al GR que ens portarà un altre cop al pàrquing.

===Dificultat ===

La dificultat de la ruta no recau ni en llargada ni en el seu desnivell (no presenta fortes pujades), sinó en la seva dificultat tècnica. Hi ha alguns trams equipats amb cordes fixes (o cadenes metàl·liques), així com una petita secció amb grapes per baixar cap a Coll de Porc. Això ens estalvia portar corda i arnés, però tot i això algunes canals (tant de baixada com de pujada) són tècnicament difícils (tothom amb certa condició física i flexiblitat les pot fer), ara bé, no és recomanable fer la ruta amb grans grups.

Com a senderisme és una ruta molt difícil, però per algú avesat a la muntanya (i ja no diguem a l'escalada/ràpels) és una ruta moderada amb passos interessants (sobretot un tram en què es passa sota una pedra, dins una canal llarga i equipada i la baixada de roca foradada).

===ALTRES VALORACIONS===

· El temps conta una parada per dinar de prop de 30'. Si es decideix no pujar a dalt de la roca foradada es poden retallar uns altres 30'.

· En alguns punts el GPS es va perdre (per això hi ha canvis tant sobtats en l'altura i posició) però en general la precisió és molt bona.

· Al pàrquing de Can Maçana es fa descompte si s'és soci de la FEEC.

PictographDoor Altitude 2,625 ft

Tanca

Tanca de fusta just a l'inici de la ruta. Serveix per evitar el pas de vehicles a motor a la muntanya de Montserrat

Desviament a mà esquerra cap a la primera secció dels frares encantats

Just després de la primera dificultat tècnica, a mà esquerra, comencen els punts vermells. En cas de no voler agafar aquest camí, es pot seguir cap al refugi de Vicenç Barbé i unir-se als frares encantats al portell estret

Portell estret

Petit coll on les marques passen de ser vermelles a blau clar. També serveix per abandonar la travessa (anant tant cap a roca foradada com cap al refugi) o per unir-s'hi.

Coll de Porc

Punt i final de la travessa dels frares encantats, tot i que no de les canals ni dels camins equipats de Montserrat.

Desviament cap a roca foradada

Desviament per pujar cap a la roca foradada (es pot pujar a sobre si es vol), des d'on tindrem unes vistes precioses de la Catalunya central.