Fraipont wandellus

1994
March 1, 2024
March 2024

near Fraipont, Wallonia (Belgique)

Start bij de school bij NMBS gare de Fraimont . Wandeling gaat de eerste kilometers flink steil omhoog langs vaak modderige bospaden (afgelopen weken heeft het veel geregend). Wandelstokken zijn geen overbodige luxe. Daarna de eerste helft een geleidelijke klim door de bossen en langs velden naar een platform waarna het vervolgens gestaag omlaag gaat. Het is een afwisselende wandellus met vaak prachtige vergezichten en veel beekjes en waterlopen. Je komt langs oude huizen en hoeves, waar je het idee hebt dat de tijd heeft stil gestaan (in positieve zin). Bij één boerderij waren zelfs, behalve eenden en kippen, walibi’s te zien. Het smalle pad langs een helling terug naar Fraimont wordt ongeveer 2 km voor het einde van de wandeling geblokkeerd door enkele dikke omgevallen bomen (die er zo te zien al heel lang liggen). Hier moet je voorzichtig onderdoor kruipen of overheen klimmen.
De route is ook goed met een hond te lopen.