Frahan

4 mi
February 28, 2011
October 2010

near Frahan, Walloon Region (Belgique)

Van aan de ijzeren voetgangersbrug en café 'La Passerelle', gaan we naar de dorpskern van Frahan, linksaf langs het kerkje (lokale wandelingen 87 en 88 en GR16). Een honderdtal meter voorbij het kerkje, op de weg naar Poupehan, volgen we rechts de GR16 en wandeling 87. Het gaat steil omhoog en weer omlaag over Les Crètes. Na 1,2km op dit pad komen we aan een splitsing. We gaan linksaf en we komen nabij een PickNickplek langs de Semois terug op de asfaltweg. Na 500m op deze verkeersweg vinden we links tussen de struiken een aardeweg (n°88) die ons naar het kruispunt brengt aan café Les Croisettes. Ga 100m rechtsaf naar Frahan en dan linksaf het bos in (wandelingen 32 en 66). Wat verderop draaien we mee naar rechts met nrs.66 en 88. Aan de volgende splitsing de dalende weg links nemen (66 en 87) en aan de Semois gekomen rechtsaf, een bospad in (66 en 87). Na 300m komen we aan de splitsing waar we een uurtje geleden linksaf naar de PickNickplek gingen. Nu houden we links op een dalende weg tot tegen de Semois. Het pad volgt de oever en komt uit op een verharde weg die in een wijde bocht terug naar Frahan loopt.

La Passerelle

La Passerelle, de ijzeren voetgangersbrug over de Semois en het gelijknamig café en camping waar ook wat parking is.

Frahan

Zicht over Frahan vanop Les Cretes langs GR16

PictographHiking Altitude 722 ft

Kerk Frahan

Frahan, wat sjofel maar typisch kerkje uit 1843

PictographCampsite Altitude 0 ft

PickNick

PickNick-plaats aan de dode arm van de Semois