Fouhren-Walsdorf E

September 29, 2017
September 2017

near Fouhren, Vianden (Lëtzebuerg)

De wandeling leidt over low-traffic, verharde straten. Het werk op het uitbreiden van de gepompte opslagcentrale kan leiden tot verhoogd vrachtverkeer en vervuilde paden in het bovenste bassin.
Bij het begin van de wandeling staan ​​we op de glazen omslag van de oude dorpsfontein. We lopen naar het westen, na ongeveer 250 meter slaan we rechtsaf, ga dan naar de hoofdweg N17, steek het op een hoek en gaan door een gebied van de ontwikkeling, alleen comfortabel dan toeneemt. We volgen de borden naar de "Niklosbierg", waar het bovenste reservoir van de pomp Eicher elektriciteitscentrale van SEO (Société de l'Our éléctrique) is gevestigd. Wanneer wandeling rond het bovenste reservoir is het de moeite waard een omweg halverwege (500m) naar het uitzichtpunt "Victor Hugo" te maken, want daar heb je een prachtig uitzicht op de vallei van de Our. Op de parkeerplaats kunt ook een informatiebord van SEO vinden over de versterking van de pompcentrale. We lopen dan verder en genieten van het prachtige uitzicht tot we het kleine dorpje Walsdorf bereiken. Nadat we het dorp hebben gekruist, dalen we naar de vallei van de Tandelbach. Het pad leidt langs een camping en na een kleine steile klim terug naar Fouhren.