Formiguères, Estació d' Esquí-Petit Peric-Puig Peric-Refuge de Camporrells

Photo ofFormiguères, Estació d' Esquí-Petit Peric-Puig Peric-Refuge de Camporrells Photo ofFormiguères, Estació d' Esquí-Petit Peric-Puig Peric-Refuge de Camporrells Photo ofFormiguères, Estació d' Esquí-Petit Peric-Puig Peric-Refuge de Camporrells

September 10, 2017
September 2017

•   5 2 Reviews

near Fontrabiouse, Occitanie (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida -arribada: Serrat de la Calmasella (Catalunya Nord, Estat Francès). Està al final del primer telecadires de l'estació de Formiguères. Per arribar agafarem la carretera que surt del poble de Formiguères i puja a l'estació d'esquí de Formiguères (està ben senyalitzat).

Per la cara nord i pel darrera de les edificacions surt una pista forestal sense asfaltar, però que és apte pels turismes, que ens pujarà al Serrat de la Calmasella, on trobem un pàrking. En la pujada trobareu vàries cruïlles, però totes tenen pals indicatius de Camporrells.
Creuarem la tanca que impedeix el pas dels vehicles i agafarem un camí (està senyalitzat fins el refugi de Camporrells amb pintura groga) que ressegueix la pista forestal i que la creua vàries vegades fins arribar a sobre de la Serra de Maurí on la segueix fins trobar una cruïlla (pal indicatiu).
Aquí seguirem el camí que passa pel cim del Serrat de Delià i ens retorna a la pista que seguirem fins casi arribar el Refugi on la deixarem per marxar a Ponent a trobar el camí del Tour del Carlit (senyals de pintura groga i vermella). El seguirem uns pocs metres per agafar un rastre que ens portarà a voltar l'Estany del Mig per la seva cara nord-oest.
Aquest rastre, ens portarà, a trobar un altre rastre, per la cara de Ponent ens pujarà per dintre d'una canal herbada (el rastre és força fressat i té fites) al peu del Petit Peric.
Aquí tenim el camí ben fressat i fitat que ens pujarà primer al Peti Peric. Baixarem al Coll dels Perics i enfilarem la pujada al Puig Peric (mirador de 360º).
La baixada la farem, desfent el camí de pujada, fins el Coll, on agafarem el camí que baixa per la cara del Solei per dins de la Coma de la Llosa, fins que trobarem una cruïlla de camins. Agafarem el que marxa més al sud-est i volta tot el Petit Peric.
Per la cara sud del Petit Peric, trobarem el camí que puja al seu cim. Aquí el rastre es fa una mica perdedor, però s'intueix que cal baixar per la canal herbada, per la cara de Llevant fins que trobareu un camí principal (està fitat) que seguirem en direcció al nord per anar a trobar l'Estany de l'Herbier.
Per la cara nord-est de l'estany surt el camí que ens pujarà a trobar els Estanys Secs i d'aquí a l'Estany del Mig on tenim el Refugi de Camporrells, on agafarem la pista forestal, que ens pujarà a trobar el camí de l'anada que desfarem fins a l'aparcament.
Cartografia Editorial Alpina, mapa Cerdanya.

Cruïlla Serrat de Delià

Serrat de Calmasella

• Photo of abraracourcix
    abraracourcix Aug 29, 2019

Ahir amb un amic vam fer l'itinerari i ens va agradar molt.
    Es una excursió dura pero molt gratificant. Feia molt temps que teniem ganes de fer els Pèric
    Gràcies per el track, que està molt be i per la ressenya, sencilla pero molt entenedora.
    Tens raó que el flanqueix per la base por ser una mica perdedor, pero seguint el track no vam tenir cap problema

• Photo of abraracourcix
    abraracourcix Sep 20, 2019

Ahir amb un amic vam fer l'itinerari i ens va agradar molt.

• Photo of JORDI FREIXA SALA
    JORDI FREIXA SALA Sep 20, 2019

Moltes gràcies.-

• Pep_tomeu Aug 7, 2020

Només vam pujar al petit Peric, i en acabar una banyada al llac :-). Ens ha agradat molt