Foradada - Serra de Cercos - Penyes de Mania - Castellons Grosses (Noguera)

Photo ofForadada - Serra de Cercos - Penyes de Mania - Castellons Grosses (Noguera) Photo ofForadada - Serra de Cercos - Penyes de Mania - Castellons Grosses (Noguera) Photo ofForadada - Serra de Cercos - Penyes de Mania - Castellons Grosses (Noguera)

May 18, 2024
May 2024

near Artesa de Segre, Catalunya (España)

15-05-2024

La caminada la comencem a la població de la Foradada prop d'Artesa de Segre, sortim de la Plaça Major pel Camí de les Collades que travessa la Serra de Cercós, poc després de sortir, visitem els Búnquers de Foradada, un xic més endavant una Bassa reformada i abans d'arribar a la carretera C-26 visitem una barraca de volta.
Des de la C-26 pugem en direcció (N) pel Camí de Mania, fins a arribar al coll de la Serra d'Arquells, en aquest punt girem a llevant per arribar al cim de Penyes de Mania i les restes de la Fortalesa de Mania. La baixada la comencem desfent el camí de pujada fins al coll, en aquest punt marxem pel corriol direcció (N-E) resseguint les parets de les penyes, a l'acabar-se les penyes baixem fins a la plantació d'oliveres en la zona de Cabanella, en aquest lloc ens incorporem a la pista que ens deixa a l'entrada de Rubió de Dalt.
Fem un petit tram de la carretera LV-9137, ens desviem un xic per visitar la Font del Salí, davant els Coberts de la Lluïsa, deixem la carretera a mà dreta per marxar per l'antic camí dels Castellons Grosses, allà visitem les trinxeres i búnquers de la guerra civil. L'entrada al poble la fem per la zona esportiva Municipal fins a la plaça major.

Salut i Muntanya.

2.2 Búnquer Camí de Castellons

• Photo of Joan i Dolors
    Joan i Dolors May 23, 2024

Fantàstica i interessant ruta, des de les vistes o panoràmiques fins les trinxeres, forats o búnquer de la Guerra Civil....i molt bona explicació.
    Enhorabona i gràcies per compartir!

• Photo of raduto2016
    raduto2016 May 23, 2024

Bon dia, Joan i Dolors
    Moltes gràcies per la vostra valoració