Photo ofForadada del Serrat de la Miranda de Sant Pere i Avenc de la Costa Dreta des de la Vinya Nova de Collbató Photo ofForadada del Serrat de la Miranda de Sant Pere i Avenc de la Costa Dreta des de la Vinya Nova de Collbató Photo ofForadada del Serrat de la Miranda de Sant Pere i Avenc de la Costa Dreta des de la Vinya Nova de Collbató

March 1, 2024
March 2024

•   4.3 2 Reviews

near Collbató, Catalunya (España)

L’itinerar d’avui es molt semblant al que vaig fer fa dos o tres mesos. En aquell, al igual que avui, he anat a l’Avenc de la Costa Dreta un pou que sembla que té 103 mts de profunditat. No era aquest l’objectiu de la sortida sino el de trobar, cosa que no vaig sapiguer fer a l’anterior caminada per la zona, la Foradada del Serrat de la Miranda de Sant Pere. Per tal d’aconseguir-ho vaig fer el recorregut pel anomenat en sentit invers al que vaig seguir la vegada passada. Això em premertia veure la foradada de manera continuada des de la zona de la Serra de la Pastera. M’ha semblat que fer el recorregut en aquest sentit es ina mica més dificil que fer-lo a la inversa ja que hi ha trams de baixada en que el terreny està molt descompost i relliscós. Res que fassi impracticable la ruta però que obliga a anar amb compte al caminar.

L’ aproximació a la Foradada de la Miranda de Sant Pere no es massa complicada. No hi ha cami pero es puja, a vegades grimpant, sense una gran dificultat. El costa oest de la Foradada es molt bonic. Sota d’ella hi ha una petita bauma. A la cara nord, a 10 metres de la foradada, n’hi hauma altre momt petitona que es pot travessar però sense motxil-la. Per accedir des d’aquest petit forat a la foradada cal fer un flanqueig una mica exposat però amb molt bones preses per als peus, pel que es passa força bé. Les vistes que ofereix la foradada de la zona del Serrat de la Pastera son magnífiques. He baixat per l’altte costat de la foradada per tornar al camí que seguia, camí que ja no he deixat fins arribar al desvio que puja a l’Avenc de la Costa Dreta. Un cop vist aquest avenc he continuat pel camí fins arribar al Camí de les Bateries que he anat seguint fins al seu final. Un cop allà ja m’he dirigit cap a la Vinya Nova

El trajecte des del Serrat de la Pastera fins al Camí de les Bateries es molt desconegut. De fet es va netejar i fitar després de la pandèmia de Covid. No es dificil de fer i en general es pot anar seguint bastant bé. La part més complicada, en quan a orientació, es al Torrent del Misser. Quan s’arriba allà cal tindre en compte que si es perd temporalment el rastre del camí, caldrà anar cap al nord buscant el punt en que se’l pot travessar sense quasi perdre desnivell ( 8-10 metres com a màxim). El pas està entre dos resalts del torrent en que hi ha cordes nuades i les restes del que sembla una gran carbonera. També hi ha una senyal a la branca d’un arbre que indica cap al Clot de la Mònica. Es un indret inconfundible

A la ruta m’he acostat al Frare de Baix. Hi he anat sense cap motiu especial, pel que es una part de la ruta totalment prescindible

Travessant el Torrent del Misser

PictographCave Altitude 2,287 ft
Photo ofFotos des de la Foradada del Serrat de la Miranda de Sant Pere Photo ofFotos des de la Foradada del Serrat de la Miranda de Sant Pere Photo ofFotos des de la Foradada del Serrat de la Miranda de Sant Pere

Fotos des de la Foradada del Serrat de la Miranda de Sant Pere

A la segona i tercera fotografia es veu el caracteristic merlet que hi ha sobre la Foradada La quarta fotografia es d’una bonica canal que s’endevina des de la cara est de la foradada

PictographCave Altitude 2,477 ft

Avenc de la Costa Dreta. 103 mts de fondària

Photo ofIntersecció. Entrant al camí de les Bateries Photo ofIntersecció. Entrant al camí de les Bateries Photo ofIntersecció. Entrant al camí de les Bateries

Intersecció. Entrant al camí de les Bateries

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Mar 8, 2024

Querido Sabategalofre,

He visto las fotos y leído la descripción de tu ruta por la Foradada del Serrat de la Miranda de Sant Pere i Avenc de la Costa Dreta des de la Vinya Nova de Collbató y ¡me ha dejado sin palabras!

La combinación de naturaleza, aventura e historia es realmente única. Me han fascinado las vistas desde la Foradada, la adrenalina de descender por el Avenc de la Costa Dreta y la tranquilidad del bosque de la Vinya Nova.

Tus fotos son increíbles y capturan a la perfección la belleza del paisaje. Se nota que has disfrutado al máximo de la experiencia y me has contagiado tu entusiasmo.

Sin duda, esta ruta es una joya escondida que no debe perderse ningún amante de la naturaleza y el senderismo. Gracias por compartirla con nosotros y por inspirarnos a explorar nuevos lugares.

¡Un abrazo fuerte!

• Photo of roanxa
    roanxa Mar 12, 2024

Zona molt maca, però és una ruta difícil i amb rics pels camins aeris i perdedors.