Foradada del Ginebral i barraques de Rellinars

Photo ofForadada del Ginebral i barraques de Rellinars Photo ofForadada del Ginebral i barraques de Rellinars Photo ofForadada del Ginebral i barraques de Rellinars

April 14, 2021
April 2021

•   5 2 Reviews

near Rellinars, Catalunya (España)

Recorregut per unes quantes barraques de pedra seca de Rellinars i els masos rònecs del Racó i el Ginebral, amb l'excusa de visitar la vistosa fordada del Ginebral.

Inici i final: encreuament del camí de Can Manel i el de la font de l'Esbarzer. Hi ha mol tpoc espai per aparcar. Per arribar-hi, des de Rellinars, es va a l'església de Sant Pere i Sant Fermí i es continua pel camí asfaltat de les Ferreres. Passat el Gibert de baix, es travessa el torrent de l'Esbarzer i es pren un camí de terra a la dreta fins a trobar un lloc on deixar el cotxe.
Si es vol aparcar més còmodament, es pot començar la ruta a l'església (o també, si hi ha lloc, a sota de les Ferreres). Des de l'església, llavors, cal afegir 1.400 m entre l'anada i la tornada.

Itinerari

Emprenem el camí que baixa cap a l torrent i als pocs metres tenim la font de l'esbarzer (avui seca) sota el camí. A continuació trobem un indicador que ens senyala l'accés a la barraca d'en Pere Baqué, sobre el camí, a l'esquerra.

Una mica més endavant passem al costat d'una altra barraca (indicador, a la dreta), la d'en Ramonn del Gibert de Baix.

De seguida abandonem el camí de Casajoana i comencem a pujar. Som a sota la barraca de la font del Bosc. Aquesta no està indicada, però és molt visible des de l pista.

Prosseguim per la pista, recentment eixamplada, fins que la deixem per un camí a l'esquerra que ens durà a le ruïnes de la gran casa del Racó. Es conserven moltes dependències interessants, com una tina, pous, i fins i tot la comuna. Hi ha uns espais agradables per aturar-se a fer un mos en un entorn que podríem qualificar de romàntic i decadent.

Desfem una part del camí de pujada, però sense arribar a la pista emprenem un camí de pujada a l'esquerra, d'entrada pedregós, però que després es torna més compacte. Va remuntant paral·lel al torrent de la Font del Bosc.

Ja bastant amunt, deicem el camí, que fa un revolt a la dreta per seguir ascendint per un corriol estret i detrurer que ens durà fins al coll de Gipó. Allà trobem el camí Ral.

Deixem el camí Ral, que puja (pal metàl·lic) a la dreta, i seguim la pista ampla en lleuger descens, cap al mas del Ginebral.

Ja a les envistes del Ginebral, fel una pujada i baixada fins cim del turó on hi ha la sorprenent Foradada.

Tornem a la pista, però abans d'arribar a la casa ens desviem per visitar l'enorme bassa.

Tornem enrere fer seguir la pista que baixa a la dreta (es pot tallar un revolt, però nosaltres no ho hem fet), i deixem la pista polsegosa per un caminet que baixa a la dreta, força pendent fins al camí de Can Manel.

Ara ja anirem seguint la pista que ns deixarà al punt de sortida. Pel camí, però, passarem per dues altres interessants barraques de pedra seca, una a l'esquerra i l'altra a la dreta.

Passada l'última barraca tallem un revolt i ja arribem al punt d'inici.

Barrca de Pere Baqué

Camí_de_Can_Manel

• Photo of tonip3
    tonip3 Apr 20, 2021

Molt maca i ben detallada. Gràcies Ferran.

• Photo of Ferran Lozano Ferrer
    Ferran Lozano Ferrer Apr 20, 2021

Gràcies a tu per comentar-ho, Toni.

• Photo of Montes et diam
    Montes et diam May 7, 2022

Ruta molt macs.L'hem feta avui.L'hem allargat una mica sortint de l'ajuntament.Gràcies per compartir.

Preciosa.

• Photo of Ferran Lozano Ferrer
    Ferran Lozano Ferrer May 7, 2022

Celebro que t’hagi agradat!