Fonts de Can Ruti, de l'Amigó, de la Guineu, de Can Torrents i de l'Alba (16-12-2012)

Photo ofFonts de Can Ruti, de l'Amigó, de la Guineu, de Can Torrents i de l'Alba  (16-12-2012)    Photo ofFonts de Can Ruti, de l'Amigó, de la Guineu, de Can Torrents i de l'Alba  (16-12-2012)    Photo ofFonts de Can Ruti, de l'Amigó, de la Guineu, de Can Torrents i de l'Alba  (16-12-2012)

December 30, 2012
December 2012

near Tiana, Catalunya (España)

Surto del Camp de Futbol Vell de Tiana i pujo al Rocar per la ruta del SLC-96, ben senyalitzada. La deixo per passar per un corriolet ben fressat però un pèl amagat que va paral·lel a la pista fins al Coll de Vendrans, on torno a passar pel sender 96.
A l'ermita de la Mare de Déu de l'Alegria agafo la pista que porta al Torrent de Montcerdà, que segueixo per pujar als 9 Pins. Vull pujar al Turó d'en Galzeran per la vinya, però trobo que hi baixen els corredors de la cursa La Neorural i per no molestar faig una mica de volta per pista -ells van per corriols- i retorno al Galzeran quan la majoria dels corredors ja han passat. Baixo per la vinya i m'encamino al Seminari de la Conreria, punt d'aigua potable i de descans. Després de menjar una mica m'atanso per un corriolet a la pista que em portarà al capdamunt de la Urbanització del Mas Ram. Allà agafo un altre corriol i després un tram en baixada de la pista del Tanatori. Pujo per corriol fins la mina de Can Ruti, que no és potable, i segueixo amunt, ara per un tram molt costerut, per enllaçar amb el corriol de la Font de l'Amigó, aquest ja més planer. L'aigua de la Font de l'Amigó és bona i fresca i no hi ha cap avís que no sigui potable, però jo procuro no beure'n ja que no em refio que no hi hagi filtracions de l'abocador de més amunt que van reomplir fa uns anys de materials indeterminats.
Segueixo pujant sempre per corriol, primer passo pel Coll de la Malesa i després arribo poblat de la Malesa. Així com el del Puig Castellar està sempre ple de gent, aquest és força solitari i el lloc convida a seure i badar. Però com que vull fer una sortida llarga, això de badar ho deixo per un altre dia i baixo pel dret, per un corriol que surt al nord del poblat i que enllaça amb la pista que puja cap la Coscollada. A la Coscollada no hi arribo, baixo per corriols fins la Font de la Guineu (o del cul), que últimament raja molt poc i s'hauria d'arreglar una mica. Segueixo corriolejant, ara fins Can Torrents, passant per un petit tram on és possible veure nois jugant a la guerra. Tot i que són inofensius, potser hauria estat millor passar per la pista, evitar ensurts i no destorbar-los, però a mi m'agrada aquest corriol per on sempre havia passat abans que s'hi instal·lessin aquests militars aficionats i hi passo sempre, això sí, intentant molestar poc. La font és al costat del mas i sempre hi raja una aigua fresc i bona. Després d'omplir el camel, intento pujar Torrent amunt per enllaçar amb la Font dels Castanyers, però ho deixo ja que estic en zona de rol militar: faig mitja volta i passo cap a la pista del restaurant Els Castanyers, que deixo per enfilar-me per un corriol força costerut fins la Torre de Guaita B, la de La Coscollada. D'aquí m'encamino al Seminari alternant corriol i pista i, pel corriol del Cementiri del Còlera i el de la Font de l'Alba, arribo al Camp de Futbol Vell de Tiana.

A l'esquerra anem a l'urbanització de la Conreria

16-dic-12 14:02:25

PictographIntersection Altitude 885 ft

Sot d'en Miqueló

A la dreta pugem les Esses, a l'esquerra tirem cap a la Conreria

Al capdamunt del Mas Ram

Bones vistes del mar i de Badalona, Sant Adrià, Barcelona

PictographPanorama Altitude 771 ft

16-dic-12 9:12:40

A l'esquerra baixem a Sant Pere de Reixac

El llarg corriol de l'esquerra ens portarà a l'església de Sant Pere de Reixac

Font de la Guineu

Raja molt poc últimament. No s'hi pot confiar.

PictographFountain Altitude 796 ft

No és potable.

A la dreta baixem a la Font de la Dinamita

El senderó és molt maco i ens porta a la poc coneguda font de la Dinamita

PictographFountain Altitude 680 ft

Font de l'Alba

La Font de l'Alba, espai recuperat fa poc, no és potable. Trobarem un punt d'aigua potable (és la pública de Tiana) una mica més avall, amb bancs i taules per poder fer un mos i descansar una mica.

PictographMountain hut Altitude 1,004 ft

Antic Seminari i col·legi, ara és una casa de colònies de la Fundació Pere Tarrés. Hi ha un punt d'aigua potable i lloc per seure i descansar una mica.

Ermita de l'Alegria

És l'antiga església parroquial de Tiana.

PictographFountain Altitude 496 ft

Font de Can Torrents Vell

Sempre raja i l'aigua és fresca i bona.

Aquí van enterrar els empestats portats de Barcelona que van morir al Seminari. Es nota que no eren gent amb possibles, ja que l'indret no pot ser més senzill.

PictographFountain Altitude 903 ft

No hi ha cap cartell que digui que no és potable. Jo no en bec si puc evitar-ho.

PictographProvisioning Altitude 1,032 ft

Restaurant El Cau

Esmorzars de forquilla i carns a la brasa

Amb l'arbre de Nadal preparat.

La Coscollada

Al capdamunt hi trobem la Torre de Vigilància Beta i podem gaudir d'unes bones vistes a banda i banda

08/07/2006

PictographIntersection Altitude 923 ft

Enllaç amb el camí de la font de l' Amigó

16-dic-12 11:51:45

Punt més alt de la contrada i lloc d'unió dels termes de Santa Maria de Martorelles, Alella i Tiana.

PictographIntersection Altitude 906 ft

A l'esquerra aniríem a la Font del Pop

Baixant pel corriol de l'esquerra anem a la Font del Pop, que està sota l'Hospital de Can Ruti.

Poblat de la Malesa

Lloc habitualment solitari amb vistes de tota la plana del Vallès.

Can Torrents Vell

Últimament hi ha "jocs de guerra" al voltant del mas. És millor atansar-s'hi per pista.