Fonts d’Argentona – Castell de Burriac – Òrrius

Photo ofFonts d’Argentona – Castell de Burriac – Òrrius Photo ofFonts d’Argentona – Castell de Burriac – Òrrius Photo ofFonts d’Argentona – Castell de Burriac – Òrrius

November 14, 2017
November 2017

•   3.3 3 Reviews

near Argentona, Catalunya (España)

Caminada des d’Argentona, sortint des del costat del parc de la font Picant, començant a pujar tot passant successivament per les fonts del Mig, del Camí, de les Sureres, de l’Esquirol, del Grup i del Ferro, per continuar pujant per corriols molt bonics cap a la pista que puja al castell de Burriac, des d’on podem gaudir d’imponents vistes sobre el Maresme i part del Barcelonès, així com, el Montseny, Tagamanent, cingles de Bertí, Sant Sadurní de Gallifa, etc., i amb les poblacions d’Argentona, Mataró, Cabrera de Mar i Cabrils sota d’aquest cim.

Baixem del castell pel darrera seguint un camí molt dret pel damunt de les roques, fins arribar a la plana del Passarell, on hi ha un monòlit dedicat als pobles del Maresme i continuant un tram de pista fins que la deixem a la dreta per pujar cap a les roques d’en Vivó (esplèndid mirador) i al turó de Cirés, on hi ha una torre de guaita i la vegetació tapa completament les vistes.

Comencem a davallar al coll de Gironella i el bosc Gros, deixant la pista per entrar per un camí a la dreta que ens permetrà baixa ràpidament a la urbanització del Mirador, on baixant per unes escales arribem de seguida al poble d’Òrrius, que aprofitem per visitar tranquil·lament la seva església de Sant Andreu i algunes cases modernistes del carrer Major, abans d’emprendre el camí de tornada.

Seguim un tram de la carretera fins a girar cap al cementiri que voregem per seguir un corriol que baixa a trobar un camí que passa per les masies de l’Isidret, Altafulla i de Sagasta, on tombem a la dreta direcció can Mañana, però que deixem ben aviat per seguir un corriol molt bonic, que puja suaument fins a vorejar el turó de l’Esquei del Ros, on comencem a davallar per una pista.

Aquesta pista, la deixem ben aviat, per seguir un corriol que va cap a les fots del Baló, de la Cua Llarga i de les Oliveres, des d’on entrem al nucli urbà d’Argentona, per anar cap a la font Picant, que visitem i on donem per acabada aquesta bonica caminada.

La font Picant.-
Aquest és un indret emblemàtic del poble on concorria gent de tota la comarca a fer-hi passejades i passar-hi els dies de lleure, tot gaudint de la seva aigua picant amb els típics anissos.
Descobertes les aigües mineromedicinals a mitjan segle XIX, es propicià la construcció del Balneari Prats. El 1900 es construeix el passeig que va cap a la font i el parc que l'envolta. I al lloc del balneari, es construeixen el xalet i la planta embotelladora de Manantial Burriach que funcionaria fins al 1976.
El 2002 la font esdevingué municipal.

PictographCar park Altitude 324 ft

PictographFountain Altitude 318 ft

• Photo of Manel_49
    Manel_49 Nov 21, 2017

Excel·lent descripció. Les vista des de Burriac excepcionals. Jo aconsellaria anar amb GPS perquè és una zona amb molts camins i és fàcil equivocar-se. Sortida molt aconsellable. Salut i Cames!

erill Nov 27, 2017

Gràcies pel comentari i la valoració.
    Celebro que t'hagi agradat i agraeixo el consell de portar GPS, als que vulguin fer-la, ja que hi ha trams per corriols on és fàcil equivocar-se.

• Photo of Jordi Siatot
    Jordi Siatot Jun 3, 2018

La ruta està bé. Bona feina del grup de conservadors de les Fonts encara que algunes estan seques. Aconsellable portar aigua !!! S’ha d’estar atent als desviament i entrades a corriols que de vegades no son gents evidents

erill Jun 18, 2018

Gràcies pel comentari. En efecte, el grup de Fonts d'Argentona està fent una gran tasca per conservar i restaurar les fonts d'aquest municipi.

• MIRIAN FERNÁNDEZ Sep 14, 2018

Al comienzo de la ruta el parque tiene sus puertas cerradas con candado,lo que nos obliga a atravesar la verja por un agujero en la misma.
    La ruta de las fuentes es un camino precioso, pero al pasar la última de ellas, en el tramo que indica la aplicación no existe camino a seguir pues es todo vegetación, hay que tomar una ruta alternativa.
    Una vez visitado el castillo, y para buscar la salida, es difícil de encontrar y una vez llegado al punto que indica la app, es impracticable bajar por ese lado. Lo que obliga a dar la vuelta y enlazar con la ruta mas adelante.
    La ruta continúa por el bosque hacia Orrius, pero a unos 30 metros de comenzar a subir, el camino se cubre con la vegetación y desaparece.
    En este punto, decidimos seguir el camino hacia Cabrera por el sendero señalizado.
    Otra observacion (y como principiantes es este mundo) a esta ruta le pondría una dificultad moderada, pues hay tramos de difícil acceso y con bastante inclinación.

erill Sep 14, 2018

Lamento los inconvenientes con los que os habeis encontrado al hacer esta ruta, que por supuesto, nosotros no tuvimos durante la misma. La bajada del castillo, és por un corriol de piedras, por el que he pasado las tres veces que he subido al castillo, sin ningún problema.
    Respecto a la valoración, és muy subjetiva, ya que depende de la esperiencia, estado de forma y sensaciones de cada persona.