Fonts camí Rellinars- els Caus del Guitard

Photo ofFonts camí Rellinars- els Caus del Guitard Photo ofFonts camí Rellinars- els Caus del Guitard Photo ofFonts camí Rellinars- els Caus del Guitard

June 6, 2020
June 2020

near Matadepera, Catalunya (España)

Caminades del confinament
Aparquem vora la carretera de Terrassa a Rellinars i tot seguit anem a buscar la font de l'Alba, que avui no raja.
Per un camí ample, que segueix per sobre la B-122 anem direcció la collada de l'Obac, al final baixem a la carretera fins que trobem la entrada cap els Caus.
El senyal marca "Font del Llimac - Caus del Guitard" , seguim una pista ampla on aparquen autos. Primer Baixem al torrent , avui amb bon cabal, i anem a veure la font del Llimac (recordeu posar-hi el tap).
Tornem a la pista i una mica més amunt agafem per la nostra dreta una baixada relliscosa que ens du als Caus. Es una surgència d'aigua intermitent mot famosa entre els Terrassencs. Quan rajen es tota una atracció, doncs no ho fa sempre. Per exemple va cessar durant 14 anys, entre 2004 i 2018.
Tornem a la pista i seguim amunt. Encara trobem dos o tres cases fins que girem , anem envoltant la obaga dels notaris. Anem baixant encarats a Terrassa, trenquem per un sender per trobar la Font de la Cirera.
La Font de la Cirera Es en el fons del torent del mateix nom, que forma part de la riera de Gaià.
Seguim endavant direcció sud cap a Can Guitard i trobem un túnel . He llegit que aquest tunel es va fer amb motiu de les obres de la presa de la Xoriguera o llac gran, que es va enfonsar el 1944.
Més endavant tornem a trobar el torrent dels Caus (més endavant agafa el nom de la Xoriguera). El travessem i seguim la pista fins arribar altre cop a la B.122 on hem aparcat.

Aparcament vora carretera Rellinars

06-JUN-20 7:45:49AM Hi caben 3 o 4 autos, millor que siguin alts.

Tencall

06-JUN-20 8:16:50AM Posible baixada a carretera.

Font de la Cirera

06-JUN-20 10:22:35AM Es un bonic racò amb una aixeta que avui raja aigua ben fresca. Te unes ceràmiques que expliquen va ser construida el 1703 i restaurada el 1878. Torna a necessitar una RESTAURACIÓ. Una mica més amunt hi ha 2 alzines monumentals.

Font del Llimac

06-JUN-20 8:50:32AM A l'altra banda del torrent dels Caus.

PictographWaterfall Altitude 0 ft

Els Caus

Surgencia intermitent. Sense aigua del 2004 al 2018. El 30 de desembre de 2018 van parar. Han tornat a rajar el 5 de febrer de 2020, desprès de la borrasca Gloria. Avui 6 de juny de 2020 aigua a dojo.

Font de l'Alba

Font de l'Alba La primera que trobem, avui no raja.

PictographTunnel Altitude 1,689 ft

Tunel de Can Guitart

Tunel, avui en desús. L'unic del parc natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Hi passa un tub d'aigua per la masia i serveix per fer dreçera. Agrada molt als nens i als que no son tant nens.

• Photo of Paco (100 cims)
    Paco (100 cims) Jun 14, 2020

Hola
    Hem seguit la teva ruta. Matinal molt recomenable. Molta aigua als caus.
    Moltes gracies.

• Photo of joanmolamolt
    joanmolamolt Jun 14, 2020

Es una ruta curta i agradable. Els caus fantastics