Photo ofFontalba - Cim de la Dou - Cim del Borrut - Puigmal - Cometa de Fontalba - Fontalba Photo ofFontalba - Cim de la Dou - Cim del Borrut - Puigmal - Cometa de Fontalba - Fontalba Photo ofFontalba - Cim de la Dou - Cim del Borrut - Puigmal - Cometa de Fontalba - Fontalba

June 18, 2024
June 2024

near Queralbs, Catalunya (España)

Fontalba - Cim de la Dou - Cim del Borrut - Puigmal - Cometa de Fontalba - Fontalba. Sortim de l'aparcament de Fontalba i agafem el camí de l'esquerra, de pujada cap al cim del Puigmal, és un camí molt marcat i de fàcil seguiment, passem per sobre dels Planassos, el Cim de la Dou, seguim per la Serra del Borrut i el Cim del Borrut en direcció cap a l'Esquena d'Ase, enfilem aquesta pujada fins al collet i ràpidament ja pugem fins al cim del Puigmal, de baixada agafem el mateix camí fins al collet i ens desviem a l'esquerra per anar a baixar per la tartera, la baixada per la tartera presenta dificultat i no té cap mena de senyalització, però hem gaudit molt de l'entorn, dels molts isards i marmotes que hem vist i flors d'alta muntanya. L'orientació és baixar cap al fons de la vall de la Cometa de Fontalba, passarem per prats i el naixement d'un riu que surt de la muntanya i per un petit llac, seguim avall pel costat dret de la Cometa de Fontalba i seguim per sobre del camí que va de Fontalba a Núria, seguim fins a la intersecció amb aquest camí, seguim el camí fins a l'aparcament de Fontalba, punt d'inici i final de la ruta.